22 Ocak Pazar 2017
Ana Sayfa / YGS Soruları / 2016 Ygs Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Soruları ve Cevapları
13 Mart 2016 Din Kültürü Soruları

2016 Ygs Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Soruları ve Cevapları

2016 Ygs Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Soruları ve Cevapları

13 Mart 2016 yılında yapılan Ygs Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Sorularının Cevapları

36. – 40. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini yasal olarak almak zorunda olanlar ve İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları cevaplayacaktır.

36. İmanla bilgi arasında yakın bir ilişki söz konusudur. Doğru bilgi, inancın daha sağlam temellere dayandırılabilmesini sağlar ve inancı taklitten uzaklaştırır. Bununla birlikte bir bilgiye sahip olmak insanı doğrudan inançlı kılmaz. Çünkü inancın en temel ölçütü, kişinin gönlünde ve kalbinde hür iradeye dayalı bir boyun eğiş ve teslimiyetin bulunmasıdır. Nitekim bu durum bir ayette şu şekilde dile getirilmiştir: “Bedeviler ‘İnandık.’ dediler. De ki: Siz iman etmediniz, ama ‘Boyun eğdik.’ deyin. Henüz iman kalplerinize yerleşmedi.” (Hucurat, 49:14)

Bu parçada imanın hangi boyutu vurgulanmaktadır?

A) Amel   B) Tahkik  C) İkrar  D) Tasdik  E) İdrak

*********************************

37. Hz. Muhammed’in, kimin müflis (iflas eden) olduğunu sorması üzerine sahabeler, müflisin tüm parasını ve malını kaybeden kişi olduğunu söylediler. Bunun üzerine Hz. Muhammed, onlara şu şekilde bir açıklamada bulundu: “Benim ümmetimin müflisi şudur ki kıyamet günü namazla, oruçla, zekâtla gelir ama şuna sövmüş, buna iftira atmış, şunun malını yemiş, bunun kanını dökmüştür… Sevapları ona buna dağıtılır. Eğer borçlarını ödeyemeden sevapları biterse bu durumda diğerlerinin günahları alınıp ona yüklenir.”

Bu parçadan hareketle aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?

 A) Dindarlık, sadece ibadetlere indirgenemez.

 B) Emirler kadar yasaklar da önemlidir.

 C) Söz ve davranışlar birbirini tamamlamalıdır.

 D) İbadet ve ahlak bir bütündür.

 E) İman olmadan ibadetlerin değeri yoktur.

*********************************

38. Hz. Nuh’tan itibaren yeniden kurtuluşu temsil eden aşura, bütün Sami dinlerinde önemli olarak görülen bir gündür. Hz. Peygamber de ramazan orucu farz kılmıncaya kadar, bu günde oruç tutmaya özen göstermiş, ashabına da bunu tavsiye etmiştir.Hz. Hüseyin’in muharrem ayının onuncu gününde Kerbela’da şehit edilmesiyle birlikte, aşura günü yeni bir anlam kazanmıştır, öyle ki bugün, Ehl-i Beyt’e gönül verenler açısından Hz. Hüseyin’in maruz kaldığı zulümlerin hatırlandığı bir matem gününe dönüşmüş ve muharrem ayının ilk on gününün oruçla geçirilmesi bir görev olarak algılanmıştır.

Bu parçadan hareketle aşura günüyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

 A) Kökleri eskiye dayanan bir uygulamadır.

 B) Tarih boyunca farklı içeriklere bürünmüştür.

 C) Vahiy kaynaklı dinlerde ortak bir değerdir.

 D) Zamanla aidiyet çerçevesi daralmıştır.

 E) Dinî ve kültürel değerlerin buluştuğu bir zemindir.

*********************************

39. Hz. Muhammed bir hadis-i şerifinde şöyle demiştir: “Müslüman, Müslümanın kardeşidir. Ona zulmedip haksızlık yapmaz, onu düşmana teslim etmez. Kim Müslüman kardeşinin bir ihtiyacını karşılarsa Allah da onun bir ihtiyacını karşılar. Kim bir Müslümanın sıkıntısını giderirse Allah da onun kıyamet günündeki sıkıntısını giderir. Kim bir Müslümanın ayıp ve kusurunu örterse Allah da onun kıyamet günündeki ayıp ve kusurunu örter.”

Bu parçada aşağıdaki ahlaki kavramlardan hangisinin vurgulandığı söylenebilir?

A) İhlas  B) İtidal   C) Takva  D) Müsamaha E) Tevazu

*********************************

40. İslam kültüründe temizlik bir bütün olarak değerlendirilmiş; hem genel anlamdaki temizlik hem de ibadet amaçlı temizlik birbirini tamamlayacak şekilde ele alınmıştır. Bu çerçevede İslam âlimleri temizliği; maddi temizlik, hükmi temizlik ve manevi temizlik olarak üç kısma ayırmışlardır. Maddi temizlikle beden, elbise ve çevre temizliğini; hükmi temizlikle ibadetlere hazırlık amacıyla gerçekleştirilen temizliği; manevi temizlikle de gıybet, yalan, kibir ve gösteriş gibi kötü davranışlardan sakınmayı ifade etmişlerdir.

Buna göre, aşağıdakilerden hangisinin maddi temizlik yönü daha belirgindir?

A)  Abdest

B) Gusül

C) Necasetten taharet

 D) Alçak gönüllülük

 E) Teyemmüm

2016 Ygs Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Sorularının Cevapları

36.D  37.E  38.D  39.D  40.C

*********************************


10 Yorumlar

  1. 38. Soruda sıkıntı yokmu

  2. Bu soruların hepsi sıkıntılı özellikle 40 soru kulliyen hatalı ve yanlış bir sorudur.O sorunun gerçek cevabı abdesttir yok daha maddi yok bilmemne böyle bir derecelendirme yoktur abdestte tüm vücudumuzun uzuvlarını olması gerektiği gibi yıkıyoruz elimiz yüzümüz kollarımız kulağımız ensemiz başımız ayaklarımız ayak araları parmak larımız kulak içlerimiz ensemiz buralar bizim necaset yaptığımız yerlerden daha mı az maddi yani birde gusulu koymuş oraya cinsi munasebet sonrası göbek deliğimizden kulak deliğimize kadar yıkıyoruz diğer yerlerimizden daha mı az maddi buralar çok saçma bence itiraz edilmeli sonra abdest maddi ve manevi temizlik demek namaz kıldığımız yerin üzerimize giydiğimiz elbisenin de sidik dışkı vb şeylerden arındırılmış olması gerekiyor çocuklara bunu öğretilip bilgilerini ölçmek varken necasetten teharet deyip kafalarını karıştırmalarının anlamı ne ben çözemedim iki yabancı kelam etmekle ilahiyatçı olunmuyor arkadaşlar teharet yerine bu çocuk tuvalet terbiyesi adabı diye öğrendiyse bunu şimdi bu soruyu yapamadı mı olacak bu çocuk hakikaten bu soruyu hazırlayan uzmanları çok ciddi bir şekilde kınıyorum bu bir din terminolojisi değildir bu şekil bilmek zorundada değildir

  3. hükmi temizlik nedir arkadaşlar yazmış oraya ibadetlere hazırlanırken yapılan temizlik diye lütfen bana bir örnek verirmisiniz zaten bu dediğiniz şey abdest olmuyormu abdest almadan rukunlerini uygulamadan namazın ibadetin kabul olur mu abdestin ana unsuru insan ve ibadetin gerçekleştirleceği çevrenin temizliği bunlar maddi olmuyorda necasetten teharet mi daha maddi oluyor yapmayın artık bukadar ya gerçekten saçmalamak diye buna denir bırakın artık dinimizi anlatırken öğretirken böyle saçma sapan örnekler vermeyi abdest konusunun önemine değinirken dışkının önemini merkeze koyan ,peygamberimizi överken hiç örnek kalmamış gibi bir köpek leşinin dişlerine bakmışda dişlerinin ne kadar güzel olduğunu söyleyerek çirkin olan şeyde güzelliği gören peygamberimizin ne kadar erdem sahibi olduğunu vurgulayan örnekler İslam fatihlerinin fetihlerde kahramanlıklarını yazdıkları destanları anlatırken nasıl milleti kıçtan geçirdiklerinden bahsederek biz dışkıyla sidikle leşle kılıçla dinimizi yavrularımıza anlatamayız bu soruları yapamayan çocuklarımız da daha da hınçlanıp dinimize gereken değeri ve önemi verme konusunda mesafeli dururlar

  4. Hasan Kantemür

    Hükmi kirlilik; abdest ve gusüldür. Namazın dısındakı sartlardan Hadesten taharet hukmı kirliliktir.
    Maddi kirlilik; kan, irin, alkol vb kirliliklerdir. Namazın dısındakı sartlardan Necasetteten taharet maddi kirliliktir.
    ARALARINDAKİ FARK: Maddi kirlilige neden olan sebeb katı, sıvı veya gaz halındekı maddelerdir. Dıskı, idrar, alkol gibi. Bunlar belırlı ölculerde uzerımızde yada secde ettıgımız yerde varsa namaza engeldir. Hükmi kirliliğe neden olan sebep ise Allahın gusül ve abdest ayetlerıdır. Örnegın abdest azalarımızda herhangi bir neciset yani pislik olmasa da abdest almak zorundayız. Cunku Allah tafarından ”hükmedilmiş” bir temizlik türüdür.

  5. kötü len kötü ne kadar kötü len kötü

  6. Zor din sorullari

  7. Surprise MotherFucker

    Selda ecer sen gördüğüm en büyük oçsın

  8. Ya Selda ECER ne kadar bilgisiz konuşmussun sen öyle ya asıl senin şu yazdıkların cahillik . soruda gayet açık bi şekilde ifade etmiş sen din konusunda bilgisizsin kalkıp İslam âlimlerinin sözlerine islamiyete laf ediyorsun şuan farkinda değilsin cahil sefil insan ya . Zor geliyorsa kendini bilinclendir oraya buraya saldırma ne gereksiz insanlar var ya

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir