Necip Fazıl Kısakürek’in Şairliği ve Sanat Anlayışı
Necip Fazıl Kısakürek’in Şairliği
Necip Fazıl Kısakürek’in Sanat Anlayışı
Necip Fazıl Kısakürek’in Şiir Anlayışı
Türk edebiyatında metafizik şiir denildiğinde ilk akla gelen şairlerden olan Necip Fazıl, kendi peotikasını da yazan ender şairlerdendir. Necip Fazıl’a göre şiir, mutlak hakikat olan Allah’ı arama işidir. Bunu çok az insanın yapacağını düşünen şair, şairlerin ister inansın ister inanmasın O’nu aramaktan başka vazifesinin olmadığını düşünür. (Necip Fazıl, 1996:474) Şiirin hakikati ararken bir hırsız gibi olduğunu söyleyen şair, şiirde tebliğe karşıdır. Şiir, sembolik, sırlı olmalıdır. Şiirin neyi konu edindiği değil, nasıl söylendiği önemlidir. Şiirin unsurları olarak fikir ve duyguyu gören şair, “düşüncenin duygulaşması, duygunun da düşünce- leşmesi”nden söz eder. (Necip Fazıl, 1996: 478)
Şiirde şekil önemlidir ancak şekil şiirin önüne geçmemelidir. Kalıp, şekil şairi yönlendirmeyecek, şair şekli aşacak ve ona hâkim olacaktır. Necip Fazıl, şiirde bir iç şeklin de olduğunu vurgular,, iç şekli oluşturan kelimelerin birbiriyle olan münasebetine bağlıdır.