Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ordinat Yayınları

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 177

“12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Sayfa 177 Ordinat Yayınları” ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 177

kılığına girerek “ey okurlar” diyerek okurlara seslenmesinden çok daha farklı bir ilişkidir. Anlatıcı sadece olayları anlatmakla görevli değildir. Postmodern romanların ögelerinden biri olan anlatıcının, kendisini dikkatlice takip eden okurla dalga geçme, anlattığı metne okurun hak ettiği dikkat değerini verip vermediğinin izini sürme ve okuyucuyu okuduklarıyla aktif olmaya çağırma gibi uygulamaları da vardır.

Metinler arasılık

Metinler arasılığın çıkış noktası, bir yazarın bir eser verene kadar zaten daha önceki metinleri tanıdığı, ister istemez bunların etkisinin olacağı düşüncesidir. Postmodern bir yazar, eserinde bu etkiyi normal görür ve geçmiş metinlere hatta kendi eserlerine göndermede bulunur. Postmodernizme göre özgünlük artık mümkün değildir ve söylenecek söz kalmamıştır; iş, artık daha önce söylenmiş sözlere ilaveler yaparak yeni bir ürün ortaya çıkarmaktır. Metinler arası ilişkiler aslında özellikle eski edebiyatımızda sıklıkla kullanılmıştır. Nazire, tahmis, terbi ve iktibas gibi eski şiirimizdeki kimi uygulamalar metinler arası ilişkilere benzetilebilir. “Postmodern romanın alıntı ve göndermelerinin temel amacı, oyunu çok boyutlu ve ilginç kılmak içindir. Parodi, pastiş teknikleri metinler arasılık başlığının altında kullanılan tekniklerdir.

Orhan Pamuk; Doğu-Batı, kimlik, İstanbul, gelenek-modernlik, darbeler gibi siyasi, kültürel temaların yanı sıra yalnızlık, yabancılaşma, baba-oğul ilişkisi vb. bireysel temaları, romanlarında değişik biçimlerde işler. Yazarın bu bağlamda özellikle postmodern romanlarında üzerinde durduğu ana izleklerden biri de hiç kuşkusuz bir yazarın doğuşunu, gelişimini, yazar olana dek yaşadığı sıkıntıları, içinden geçtiği psikolojik süreçleri hikâye etmeye dayanan “yazıya ulaşmak/yazar olmak” temasıdır. Orhan Pamuk’un tüm romanları yazıyla, edebiyatla uğraşan roman kişileriyle doludur. Örneğin “Cevdet Bey ve Oğulları”nda Refik, önce köy kalkınma projeleri, ardından köklü bir kültür devrimi gerçekleştirmek için makaleler, raporlar yazar. Yine Refik’in mühendis arkadaşı Muhittin, çirkinliğini ve yalnızlığını şiir yazarak ödünlemeye çalışır. “Sessiz Ev”de de yazıyı hayatının merkezine yerleştirmiş roman kişileri vardır. Meşrutiyet aydını Selahattin Darvinoğlu, tüm hayatını bir türlü tamamlayamadı- ğı ansiklopedisini yazarak tüketir. Oğlu Doğan ile torunu Faruk’un durumu da ondan farklı değildir. “Beyaz Kale”de de Hoca ile Venedikli Köle bir taraftan Doğu ve Batı’ya dair birikimlerini birbirleriyle paylaşmak için ayrı ayrı, öte taraftan padişahı etkilemek için birlikte risaleler, kitaplar, raporlar hazırlar. “Benim Adım Kırmızı”da ise Enişte Efendi, Kara’dan, padişah için gizlice hazırladığı kitaptaki minyatürlerin her biri için hikâyeler yazmasını ister. “Kar”da ise romanın başkişisi olan Ka, şairdir ve Kars’ta geçirdiği üç gün boyunca on dokuz tane şiir kaleme alır. Yine Muhtar ve Lacivert şiirle uğraşırken Necip, Türkiye’nin ilk İslami bilim kurgu romanını bitirmeye çalışır. “Masumiyet Müzesi”nin başkişisi Kemal ise Füsun’a duyduğu aşkı ölümsüzleştirmek için ondan kalan eşyaların hikâyesini romancı Orhan’a yazdırır.

“Kara Kitap” adlı roman Türk edebiyatı için devrim niteliğindedir. Yazarın şu an sıkı sıkıya bağlı olduğu postmodern anlayış bu kitapta kendini açıkça sergiler. Görünüşte birbiriyle ilgisiz olan hikâyelerden ve anlatılardan oluşan bu eserde, kimlik sorunsalı ön plandadır. Bireysel ve toplumsal kimliklerin sorgulandığı bu romanda arayış teması dikkat çeker. Yalın konusuna rağmen sebep-sonuç ilişkilerini çözmek kolay değildir. Tarih parçacıkları, zaman parçacıkları, değişikliklerle örülü kapalı bir dünya yazarın sevdiği gizem serüvenini ortaya çıkarır.

  • Cevap: Bu sayfada soru bulunmamaktadır.

12. Sınıf Ordinat Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 177 ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!