Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ordinat Yayınları

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 213

“12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Sayfa 213 Ordinat Yayınları” ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 213

HAZIRLIK

1. Tirat, manzum tiyatro, müzikal ve oratoryo hakkında araştırma yapınız. Bu türlerin sahnelenişi hakkında bilgi edininiz (2. etkinliğe yöneliktir. ).

  • Cevap:

Tirat, manzum bir tiyatro türüdür ve genellikle sadece sözlü dil kullanılarak gerçekleştirilir. Bu tür tiyatro, genelde aşk, kahramanlık veya başka duyguları anlatmak amacıyla kullanılır ve çoğunlukla halk oyunları, halk tiyatroları veya operalar gibi etkinliklerde sahnelenir.

Manzum tiyatro, tiyatro türü olarak, yazılı bir metin üzerinden gerçekleştirilen ve oyunculardan dil kullanımının ön planda olduğu bir tür olup, konuşmaların ve diyalogların sözlü olarak yapılması gerekir. Bu tür tiyatro, genellikle duygu, düşünce veya düşüncelerin ifade edilmesine odaklanır ve tiyatro oyunları, operalar veya müzikaller gibi etkinliklerde sahnelenir.

Müzikal, müzik ve tiyatro türlerinin birleşiminden oluşan bir tiyatro türüdür. Bu tür tiyatro, genellikle müzik, dans ve oyunculuk gibi unsurların bir arada kullanıldığı bir tiyatro formudur ve genellikle modern müziklerin kullanıldığı bir tiyatro türüdür. Müzikaller, genellikle Broadway ve West End gibi ünlü tiyatro sahnelerinde sahnelenir ve ayrıca sinema filmlerine de uyarlanabilir.

Oratoryo, sözlü dil kullanılarak gerçekleştirilen bir tiyatro türüdür ve genellikle bir konuşma veya bir metin üzerinden yapılır. Oratoryo, genellikle bir mesajın anlatılması amacıyla kullanılır ve dil becerilerinin ön planda olduğu bir tiyatro türüdür. Oratoryo, genellikle eğitim amaçlı kullanılan bir tiyatro türüdür ve ayrıca sözlü dil etkinlikleri gibi etkinliklerde de sahnelenir.

2. Tiyatroda projeksiyon, ses, ışık vb. teknik imkânlardan yararlanma seyircide nasıl bir etki bırakabilir? Tartışınız.

  • Cevap: Tiyatroda projeksiyon, ses, ışık gibi teknik imkânların kullanılması, seyircide çeşitli etkiler bırakabilir.

Projeksiyon: Tiyatroda projeksiyon teknolojisi kullanılması, oyunun anlatımını zenginleştirerek seyirciyi daha fazla etkileme potansiyeline sahip olabilir. Örneğin, projeksiyon teknolojisi kullanılarak oyunun gerçekleştiği mekanların görüntülerinin yansıtılması, oyunun gerçekliğini arttırarak seyircinin daha iyi bir deneyim yaşamasına yardımcı olabilir.

Ses: Tiyatroda ses teknolojisinin kullanılması, oyunun atmosferini oluşturmada önemli bir rol oynar. Örneğin, oyunun gerçekleştiği mekanların seslerinin yansıtılması, oyunun gerçekliğini arttırırken, oyunun özel efektlerinin kullanılması da seyirciyi daha fazla etkileme potansiyeline sahip olabilir.

Işık: Tiyatroda ışık teknolojisinin kullanılması, oyunun atmosferini oluşturmada önemli bir rol oynar. Örneğin, oyunun gerçekleştiği mekanların ışıklandırılması, oyunun gerçekliğini arttırırken, oyunun anlatımı için kullanılan ışık efektleri de seyirciyi daha fazla etkileme potansiyeline sahip olabilir.

Bu teknik imkânların etkili bir şekilde kullanılması, seyircinin oyunu daha iyi anlama ve daha fazla etkilenme potansiyeline sahip olma olasılığını arttırır. Ayrıca, bu teknik imkânların etkili bir şekilde kullanılması, oyunun atmosferini oluşturmada önemli bir rol oynar ve seyirciyi daha iyi bir deneyim yaşatır.

3. Türkiye’de köyden kente göç hareketleri ne zaman başlamıştır? Sonuçları neler olmuştur? Araştırınız (Metni anlama ve çözümleme 11. soruya yöneliktir. ).

  • Cevap: Ülkemizde 1927 – 1950 yılları arasında iç göç çok fazla yaşanmamakla beraber, özellikle sanayi devrimi ile beraber kentlerin çekiciliğinin artması, kırsalda da itici güçlerin devreye girmesiyle 1950 sonrasında başlangıçta kırdan kente ve sonraları da kentten kente göç hareketleri hızlanmaya başlamıştır.

Köyden Kente Göçün Sonuçları

Göçün hızlı bir şekilde gerçekleşmesi planlamaların yapılamamasına, yapılan planların hayata geçirilememesine sebep oldu.

Çarpık kentleşme, alt yapı yetersizliği oluştu.

Belediyelerin önemi ve iş yükü arttı.

Kır-Kent nüfusundaki hızlı değişim yatırımların kente kaymasına yol açtı.

Konut sıkıntısı ve gecekondulaşma ortaya çıktı.

Eğitim, sağlık gibi hizmet alanlarında kentler mevcut nüfusu taşıyamayacak hale geldi.

Yerli halk ve göç edenler arasında kültürel sorunlar ortaya çıktı.

Kentlerde ekonomik anlamda hızlı büyüme ve iş kollarında çeşitlilik arttı.

4. Absürt ( uyumsuz ) tiyatro hakkında araştırma yaparak bu türün özelliklerini defterinize yazınız (4. etkinliğe yöneliktir. ).

  • Cevap: Herhangi bir konu bütünlüğü bulunmayan, genellikle doğaçlamaya dayalı tiyatro oyunlarına absürt tiyatro denir. Uyumsuz tiyatro adıyla da bilinen bu oyunların ortaya çıkmasında Tristan Tzara tarafından kurulan Dadaizm akımının etkili olmuştur.

Uyumsuz tiyatroda mesaj verme kaygısı yoktur. Bu türün kurucuları didaktik olmayı reddeder. Absürt tiyatronun temsilcilerine göre bir sanat eserinin temel amacı izleyicilere bir şey öğretmek değildir.

Diyaloglar serbest çağrışıma dayalıdır. Oyuncu istediği yerde doğaçlama yapabilir.

Dadaizm akımının temel mottolarından biri olan ”Saçma ama anlamsız değil” mottosu, absürt tiyatro için de geçerlidir.

Bu tür oyunlar yoruma açıktır. Oyundaki anlam izleyiciden izleyiciye göre değişebilir.

Klasik tiyatrodaki giriş gelişme sonuç bölümü uyumsuz tiyatro oyunları için geçerli değildir.

Karakterlerin hareketleri ve hareketleri abartılıdır.

12. Sınıf Ordinat Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 213 ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
1
unlike
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!