Haremde Dört Kadın filmi konusu yönetmeni
Haremde Dört Kadın filmi konusu yönetmeni
Yönetmeni: Halit Refiğ
Senaryo: Kemal Tahir, Halit Refiğ
Sanat Yönetmeni: Istavro Yuanidis
Görüntü Yönetmeni: Memduh Yükman, Mike Rafaelyan
Müzik: Metin Bükey
Oyuncular: Tanju Gürsu, Pervin Par, Nilüfer Aydan, Cüneyt Arkın, Sami Ayanoğlu, Ayfer Feray, Birsen Menekşeli, Devlet Devrim, Hüseyin Baradan, Önder Somer, Gülbin Eray, Rukiye Göreç, Dursune Şirin
Yapımevi (şirket): Birsel F. (Özdemir Birsel)
Konusu: Konağında üç karısıyla birlikte yaşayan bir Osmanlı paşasıyla, padişah yönetimine karşı çıkan doktor yeğeninin hikâyesi.
Ödüller: As Dergisi’nin sinema yazarları arasında düzenlediği “1965-69 Döneminin En Iyi 10 Film ” soruşturmasında 5. oldu.
Bakınız: As der., S. 3, Eylül 1969)
Notlar: Bir çağ filmi denemesi. Antalya Film Şenliği’nde gösterilirken olaylar çıktı. Bir grup Antalya’lı genç, filmi ‘sola dönük’ gerekçesiyle protesto gösterisinde bulundu. Ancak emniyet kuvvetlerinin olaya müdahale etmesiyle gösteriye devam edildi.
Bakınız: Kemal Tahir’in üç yıl sonra “Çok büyük hata yapmışım (1968) diyerek reddettiği film. (Aslı Daldal, Tanzimat’tan Osmanlı’nın Çöküş Hikayesi: Haremde Dört Kadın)-Halit Refiğ, Bir Sinema’nın ve Sinemacı’nın Serüveni, Dünya Kitle Iletişimi Araştırma Vakti yay., S, 29-35, Aralık 2003
Eleştiriler: Tipleri, kahramanları, kahramanlar arasındaki ilişkileri, çağın dekor ve giyinişlerinin, gelenek ve göreneklerinin, davranışlarının titizlikle verilmesi bakımından bizim ilk gerçek çağ filmimiz.
(Nijat Özön, Akis der., S. 585, 4.9.1965)
Eleştiriler: Tarihi gerçeklere uygun düşen bir havayı övülecek bir yaratma çabasıyla ortaya koyan bu filmin anlatımı o kadar ağır başlıydı ki, Kazan’ın “America America” sındaki sahneler bile ancak bu kadar etkiliydi. ( Giovanni Grazzini, Corriere Della Sera, Milano 1965)
Bakınız: Giovanni Scognamillo, Bir İnceleme: Ulusal Sinema, S. 3-4, 22. 11 1 968)
Aslı Daldal, Haremde Dört KadınTanzimat’tan Osmanlı’nın Çöküş Hikayesi, Tarih ve Toplum der., S. 227, Kasım 2002