? Ygs Lys İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı | Evvel Cevap
Ana Sayfa / YGS-LYS Çıkmış Sorular ve Cevapları / Çıkmış Edebiyat Soruları ve Cevapları / Ygs Lys Sınavlarında Çıkmış İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Soruları ve Çözümleri

Ygs Lys Sınavlarında Çıkmış İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Soruları ve Çözümleri

Ygs Lys Sınavlarında Çıkmış İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Soruları ve Çözümleri

Üniversite Sınavlarında Çıkmış İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Soruları ve Çözümleri

Sınavlarda Çıkmış İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Soruları ve Çözümleri

Çıkmış İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı Eserleri Soruları ve Çöz


2012 LYS

İslamiyet’in kabulünden önceki Türk edebiyatıyla ilgili aşağıdaki yargıların hangisinde bilgi yanlışı vardır?

  1. Sürgün avlarına sığır, kurban törenlerine şölen, yas törenlerine yuğ denirdi.
  2. İlk ürünleri arasında koşuk ve sagu ile atasözü özel­liği taşıyan savlar yer alıyordu.
  3. Şiirler hece ölçüsüyle yazılır, nazım birimi beyittir; uyak düzeni bakımından ise halk edebiyatındaki koşmaya benzer.
  4. Koşuklarda doğa güzellikleri, günlük yaşam, av eğ­lenceleri anlatılır; ölen bir kişinin arkasından söyle­nen yas şiirlerine ise sagu denirdi.
  5. Ozanlar şiirlerinde, içinde yaşadıkları toplumun çeşitli gerçeklerini, inançlarını, görüşlerini değişik biçimlerde dile getirirlerdi.

Cevap  C


2012 LYS

  1. Demir
  2. Altın Yay
  3. Işık
  4. Ağaç

Yukarıdaki mitolojik öğelerden Türk destanlarında yer alanlar aşağıdakilerin hangisinde birlikte veril­miştir?

  1. I ve II
  2. I ve IV
  3. II ve III
  4. I, II ve IV
  5. I, II,III ve IV

Cevap  E


2013 LYS

(I) Destanları meydana getiren ve kuşaktan kuşağa aktaran destancılara, geçmişte “ozan” adı verilmiştir. Ellerinde sazlanyla diyar diyar dolaşan “âşık”lann aksine onlar, orduları galeyana getirmek, önemli olayları toplumun hafızasına yerleştirmek için kahramanlık destanları terennüm etmişlerdir. (III) Atlı göçebe hayat tarzını benimseyen bu sanatçılar sadece şiirle uğraşmışlar, yönetimden ve yöneticilerden olabildiğince uzak durmuşlardır. (IV) Ozanlık geleneğinin bir devamı olarak değerlendirebileceğimiz âşıklık geleneği ise tekke kaynağından da beslenerek daha çok köy, kasaba insanına seslenmiştir. (V) Arap ve Fars öykücülük geleneklerinden beslenen, temsilcileri âşıklara nazaran daha eğitimli ve şehirli olan kıs sahanlık veya meddahlık geleneği ise daha çok şehirlerde kendisine yer bulmuştur.

Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?

A) I.    B) II.    C) III.    D) IV.    E) V.

Cevap  C



Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir