Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
10. Sınıf Felsefe Beceri Temelli Etkinlik

10. Sınıf Felsefe Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 130

10. Sınıf Felsefe Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 130 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

10. Sınıf Felsefe Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 130

Açıklama: Gölge oyunu başlamadan önce hazırlık yapılır. Beyaz bir perde iki tahta arasına gerilir. Perdenin arkasına bir mum yakılarak cisimlerin görüntüsünün perdeye yansıtılması sağlanır. Perdede görünen cisimlerin dış görünüşleridir. Mumun titreyen ışığı cisimlerin hareketine canlılık kazandırır. Cisimler (Hacivat, Karagöz) perdenin arkasında duran bir çift el tarafından hareket ettirilir. Perdeye önce Karagöz girer ve gazeli okur. Gazelde geçen üstat evreni ve güzellikleri yaratan sanatçıyı ifade eder. Perde Tanrının yarattığı varlıkları ve güzellikleri sergileyen bir temsildir. Bir yanıyla dünyayı ve evreni diğer yanıyla izleyenler (insanlar) ile perdenin arasına çekilmiş gerçeklerin gizlendiği örtüyü simgeler. Gazele göre perde içinde perde açılır ve her biri başka hakikatler barındırır. Muhabbet perdesinde varlıklar, olaylar ve güzellikler bir hayaldir, görünüşten ibarettir. Hakikat perdesi ise Yaratıcının ezelî olduğuna (başlangıçı olmayan) hükmeder. İnsanı dünyanın geçiciliğini fark etmesi, uyanık olması ve kalıcı olanı görmesi hususunda uyardıktan sonra perde gazeli sona erer. Hacivat gölge oyununa dâhil olur ve çeşitli konularda muhabbet ederler. Oyunun sonuna gelindiğinde birlikte perdeden ayrılırlar. Üstat mumu üfler ve perdeyi toplar.

Gazelde geçen perdede görünenlerin niteliklerini ve üstada ait nitelikleri tabloda ilgili bölümlere işaretleyiniz.

2. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. Öğretmenizin yapacağı açıklamalara dikkat ediniz.

a. Gazelde perde ile üstat bir mi yoksa ayrı mıdır? Diğer bir ifadeyle Tanrı ile evren bir mi yoksa ayrı mıdır? Gerekçelerinizle açıklayınız.

  • Cevap: Perde ortadan kalkınca çokluk üstadın birliğinde toplanır. Perde üstatla bir olur ancak üstat perde ile bir olmaz. Üstadın varlığı perdeninkinden ötedir ve perdeyle özdeş değildir. Perde metaforundan hareketle Tanrının evrenle bir ve aynı olmadığı ifade edilebilir.

b. Gazele göre Tanrı evrene içkin mi aşkın mıdır? Yanıtınızı uygun düşen felsefi görüşle ilişkilendirerek değerlendiriniz.

  • Cevap: Tanrı evren ile aynı değildir, evrenden ötedir. Bu ifade Panenteizm görüşüne karşılık gelir. Üstadın varlığı perdeden bağımsız olup perdenin varlık nedenidir.

10. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 130 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!