Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri (Sözel)

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Cevapları Sayfa 173 (Sözel)

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Sayfa 173 Cevapları (Sözel) Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Cevapları Sayfa 173 (Sözel)

1.
Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?
Benim mi Allah’ım bu çizgili yüz?
Ya gözler altındaki mor halkalar?
Neden böyle düşman görünürsünüz,
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar?
Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler, o şevk, o heyecan?
Bu güler yüzlü adam ben değilim;
Yalandır kaygısız olduğum yalan.
Cahit Sıtkı Tarancı
Verilen şiirin ana teması, ontolojik olarak aşağıdaki yargılardan hangisiyle benzerlik göstermektedir?

A) Bir ırmakta iki kere yıkanılmaz.
B) Varoluş özden önce gelir.
C) İnsan her şeyin ölçüsüdür.
D) Düşünüyorum o hâlde varım.
E) Varlık birdir ve değişmez.

  • Cevap: A

2. Teknolojik gelişmeler hayatımızı kolaylaştırırken insan ve doğa yaşamını tehdit eden sonuçları da beraberinde getirmektedir. Örneğin enerji üretmek için yapılan nükleer santrallerin doğaya ciddi zarar vermesi ya da genetiği değiştirilmiş sebze ve meyvelerin sağlığımızı bozarak bizi hasta etmesi gibi pek çok sorunla karşı karşıya kalabiliriz. Bu parça aşağıdakilerden hangisini desteklemektedir? 

A) Teknolojiden vazgeçilmesi gerektiği
B) Evrensel ahlak yasasının olamayacağı
C) Faydalı olan eylemin aynı zamanda ahlaki olduğu
D) Teknolojik gelişmelerin bireylerin yaşamından daha önemli olduğu
E) Teknolojik ürünlerin uygulamada pek çok etik sorunu beraberinde getirdiği

  • Cevap: E

3. “Hırsızlık kötüdür”, “haksızlık etmek iyi değildir”, “işkence etmek yanlıştır” gibi yargılar her sağduyulu insanın her zaman ve her yerde kabul edeceği gerçeklerdir. Bu gibi eylemler hukuki açıdan suç, ahlaki açıdan kötü, dinsel olarak da günah sayılmıştır. Bununla birlikte her toplumda dürüstlük, iyimserlik, haksız kazanç elde etmeme gibi eylemler de ahlaki açıdan iyi olarak nitelendirilmiştir. Bu parçadan hareketle aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?

A) Bazı ahlak ilkeleri evrenseldir.
B) Ahlak ilkeleri toplumdan topluma değişir.
C) İnsanlara zarar veren davranışlar ahlaki açıdan kötüdür.
D) Bazı konularda din, hukuk ve ahlakın ortak tavrı söz konusudur.
E) Toplumlarda insanın değerini gözeten tutum ve davranışlar iyi olarak nitelendirilir.

  • Cevap: B

4. Mitos, epos, logos; evreni, dünyayı ve insanı anlama çabası olarak karşımıza çıkan insanın kültürel basamaklarıdır. Mitoslar, insanlığın çocukluk döneminde ortaya çıkmış, evreni, insanın varlığını ve onun edimlerini, düş gücü ile oluşturulan kutsal modeller yoluyla anlamlandırma tarzının ürünleri olmuştur. Epos, mitosların artık toplumsal- kültürel gelişmelerle birlikte, edebi bir hâl almış şeklidir. Logos ise Antik Yunan doğa bilginlerine göre “gerçeğin insan sözüyle dile gelmesi” dir. Logos insanda düşünce, doğada kanundur. Düşünürün görevi logosu bulmak, sırlarını açığa çıkarmak, insan sözüyle dile getirmektir. Logos kavramıyla ifade edilen, doğayı yine doğal olanla anlama ve açıklamaktır. Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?

A) İnsan düşüncesi, tarihsel süreç içerisinde mistik açıklamalardan sıyrılarak rasyonel bir nitelik kazanmıştır.
B) Olayları ve olguları açıklarken kişisel görüşler her zaman etkili olmuştur
C) Antik Yunan’da doğa olayları karşısında akılsal açıklamalara yer verilmemiştir.
D) Evreni anlama çabası metafizik olarak kalmıştır.
E) İnsanın evreni anlama çabası tamamlandığından dolayı sona ermiştir.

  • Cevap: A

5. Mısır’da geometri tesadüfen değil, bazı ihtiyaçlardan dolayı zorunluluk gereği gelişme göstermiştir. Bu bölgede yaşayanlar Nil Nehri’nin her yıl taşmasından zarar görmemek ve bu durumu kontrol ederek avantaja çevirmek için geometrik çalışmalara ağırlık vermişlerdir. Buna göre, bilimsel gelişmelerin nedeni olarak aşağıdakilerden hangisi gösterilebilir?

A) İnsanların merak ve hayret duygusu ile araştırma yapması
B) Düşünce özgürlüğünün var olması
C) Mısır halkının ekonomik olarak gelişmiş olması
D) İnsanların doğayı kontrol altına alarak yarar sağlaması
E) Toplumun yeni geçim kaynakları elde etmek istemesi

  • Cevap: D

6. Biyoloji hiçbir zaman bir biyoloğa nasıl yaşaması gerektiğini anlatmaz. Biyologda yaşamın anlamının ne olup olmadığını ya da biyoloji yapmanın gerekip gerekmediğini sorgulamaz. Bununla birlikte sosyal bilimler de, insanın değerinin ne olduğunu söylemez. Tam da bu noktada felsefe yapmak gereklidir. Buna göre, felsefe yapmanın gerekli olma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?

A) Yaşam, bilgi ve insan üzerine değer üretebilmek, onları anlamlandırabilmek
B) Sosyal bilimlerde insan üzerine yeterince çalışma yapmak
C) Felsefeyi bilimden daha kesin sonuçlara ulaştırmak
D) Bilimlerle ortak çalışmalar yapabilmek
E) Bilimsel çalışmaları yetersiz kalmaktan kurtarmak

  • Cevap: A

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri (Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce) Sayfa 173 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!