Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri (Sözel)

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Cevapları Sayfa 179 (Sözel)

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Sayfa 179 Cevapları (Sözel) Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Cevapları Sayfa 179 (Sözel)

1.
• Allah, bütün âlemi himayesi altında tutar.
• Allah insana herkesten ve her şeyden çok daha yakındır.
• Allah görünen ve görünmeyen bütün varlık âlemini her yönüyle bilir.
• Allah, nezareti altında olduğunu ve sorumlu tutulacağını insana hatırlatır.
Aşağıdaki ayetlerden hangisi bu yargılara doğrudan ulaştırmaz?

A) “Allah, gökleri ve yeri hikmetle yarattı…”
(Nahl suresi, 3. ayet)
B) “Allah göklerin ve yerin gaybını bilir…”
(Fâtır suresi, 38. ayet)
C) “İnsan kendisinin başıboş bırakılacağını mı sanır?”
(Kıyâme suresi, 36. ayet)
D) “.Biz ona (insana) şah damarından daha yakınız.”
(Kâf suresi,16. ayet)
E) “…Gökleri ve yeri koruyup gözetmek kendisine zor gelmez.”
(Bakara suresi, 255. ayet)

  • Cevap: A

2. Allah her şeyi yaratan, yaşatan ve gözetendir. Yaratıldığı andan itibaren evrende meydana gelen her şey onun izni ve dilemesi ile gerçekleşmektedir. Bu, Allah’ın sürekli bir yaratma hâlinde olması demektir. Bu konuda Kur’an’da şöyle buyurulur: “.O her an yaratma hâlindedir.” (Rahmân suresi, 29. ayet) Bu parçada aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?

A) Allah’ın yaratmasının sürekliliğine
B) Allah’ın eşi, benzeri ve ortağı olmadığına
C) Her şeyi yaratan ve yaşatanın Allah olduğuna
D) Allah’ın yaratılanları her an görüp gözettiğine
E) Meydana gelen her şeyin Allah’ın izni ile olduğuna

  • Cevap: B

3. Hiç kimse her resmin bir ressamının, her kitabın bir yazarının, her elbisenin bir terzisinin, her binanın bir ustasının olduğundan şüphe etmez. Ortada bir eser varsa onu mutlaka bir yapan vardır diye düşünür. O hâlde içinde yaşadığımız muhteşem evrenin de bir—vardır.
Anlam akışına göre cümledeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

A) şekli
B) ölçüsü
C) yaratıcısı
D) güzelliği
E) iklimi

  • Cevap: C

4. Allah’ın yaratması yoktan var etme şeklinde ve bir anda olabileceği gibi var olandan başka bir şey yaratma ve çeşitli evrelerden geçirerek yaratma şeklinde de olabilir. Örneğin Allah başlangıçta yer ve gökleri bitişik hâlde yaratmışken sonra birbirinden ayırmış ve dört evrede yerküreyi iki evrede de gökleri yaratmıştır. Sonra yeryüzünü canlılar için yaşanabilir bir hâle getirmiş ve daha sonrada canlıları yaratmıştır. Bu parçaya göre aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?

A) Yaratılış canlıların var edilmesiyle son bulmuştur.
B) Allah’ın yaratması tek bir tarzda gerçekleşmemiştir.
C) Allah yeryüzünü canlıların yaşamasına uygun bir şekilde yaratmıştır.
D) Allah’ın var olan bir şeyden başka bir şey yaratması mümkündür.
E) Gökler ve yeryüzü bugünkü hâline çeşitli evrelerden geçirilerek getirilmiştir.

  • Cevap: A

5. “Üstlerindeki göğe bakmıyorlar mı? Hiçbir kusuru olmaksızın onu nasıl kurduk, nasıl süsledik. Yeryüzünü de düzledik, üzerine sarsılmaz dağlar yerleştirdik, orada her türden güzel bitkiler yetiştirdik; Bize yönelen her kula aydınlatıcı ve hatırlatıcı olsun diye.” (Kâf suresi, 6-8. ayetler)
Bu ayetlerde Allah’ın sıfatlarından hangisi vurgulanmaktadır?

A) Tekvin
B) Hayat
C) Kelam
D) Basar
E) Semi

  • Cevap: A

6. Allah ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A) Örneksiz yaratandır.
B) Her türlü rızkı verendir.
C) Her an görüp gözetmektedir.
D) Varlıkları kendi hâline bırakmıştır.
E) Yarattığı her şeyde bir ölçü ve uyum vardır.

  • Cevap: D

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri (Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce) Sayfa 179 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!