Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
11. Sınıf Felsefe Kazanım Kavrama Etkinlikleri

11. Sınıf Felsefe Kazanım Kavrama Etkinlikleri Cevapları Sayfa 34

“11. Sınıf Felsefe Kazanım Kavrama Etkinlikleri Cevapları Sayfa 34” ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

11. Sınıf Felsefe Kazanım Kavrama Etkinlikleri Cevapları Sayfa 34

Öğrencilerin tabloda verilen Türkiye’de felsefenin gelişmesine katkıda bulunan bazı felsefecilerin bir kısım görüşleriyle ilgili bilgileri okumalarını ve sorulara cevap vermelerini sağlayınız.

TÜRKİYE’DE FELSEFİ DÜŞÜNCEYE KATKIDA BULUNAN BAZI FELSEFECİLER VE GÖRÜŞLERİ

Rıza Tevfik BÖLÜKBAŞI: Akıl ile Tanrının varlığı bulunabilir. Ölüm, hayret ve şüphe olguları bizi varlıkta ilk sebebe götürür. Bu da Tanrıdır. Varlıkta birlik vardır. Her şey Tanrının gücünün görünüşünden ibarettir. İnsan evrenin merkezi ve özetidir. Bu sebeple de âlemin en değerli ve en güzel varlığıdır.

Hasan Âli YÜCEL: Hürriyet, insan ve toplum için bir idealdir. Hürriyet, ancak insanın kendi başına düşünmeye başlamasıyla elde edilebilir. Hürriyet; bir düşünüş, bir farkına varma ve bir anlayış olma özelliği taşımaktadır. Eğitim sistemi, ilk olarak insanın kendi başına düşünmesine olanak tanımalıdır. Hürriyet olmayan yerde bireyin karakteri gelişemez.

Nusret HIZIR: Felsefe ve bilimin kendine ait bir dili ve özel kavramları bulunmaktadır. Felsefe, diyalektik bir çerçevedir. Analitik felsefenin çözümleme sonucunda ulaştığı şey, bütünün parçasıdır. Parça, bütün değildir. Analitik felsefe, yöntem kaygısı yüzünden durağan bir pozisyona düşmektedir. Analitik felsefe, sadece parçaya varmada işe yaramaktadır. Bütünlüğü yakalamada diyalektik yöntem önemlidir. Hilmi Ziya ÜLKEN: Felsefe bilimdir. Felsefe, dogmatik düşüncelerden arınarak hakikate yönelmelidir. Akıl, felsefenin mantık ise düşünmenin aracıdır. Fenomenoloji içinde yöntem kazanan mantık, felsefeye yararlı olmaktadır. Fenomenolojinin özellikle “paranteze alma yöntemi” önemlidir. İrade özgürlüğü ve başkalarına karşı sorumlu olmanın temeli Allah’a karşı sorumlu olmadır. İnsanın özgür olması, onun sonlu varlığı düşünebilmesine bağlıdır.

Takiyettin MENGÜŞOĞLU: İnsan, ontolojik temelde antropolojik bir varlıktır. İnsanın gerçekleştirdiği her şey ahlak konusu içinde ele alınır, bunlar bir bütün hâlinde incelenirse ahlakın ne olduğu anlaşılır ve dolayısıyla insan da anlaşılmış olur. İnsan, değer üreten bir varlıktır ve ona yaklaşırken bu değerler göz ardı edilmemelidir. İnsan kendi eylemlerinden sorumludur, onun kişi olması bu sorumluluğu taşımasındandır.

Macit GÖKBERK: Felsefenin işlevlerinden biri kültürü güçlendirmek ve insanlara çağın bilincini fark ettirmektir. Toplum çıkmaza girdiği zaman felsefe insanları aydınlatır. Felsefe, hayatın içindedir ve gerçeğin anlaşılmasını sağlar. Türkiye’de yapılan felsefe ülkeyi aydınlanmaya götürmektedir. Türkiye, Batı gibi bazı toplumsal evrelerden geçmelidir.

Nurettin TOPÇU: Hareket, düşüncenin içsel hâlidir. İnsanın var olması, düşünme ve hareketle ilgilidir. Düşünerek hareket etme özelliğine sahip olan insana üstün bir varlık tarafından amaç verilmiştir. İnsanın amacı sonsuz olana ulaşmaktır. Sonsuz olan Allah’tır. Özgür irade sahibi olan insan, bilerek ve isteyerek harekette bulunur; harekette bulunması insanlık vasfını kazandığını gösterir. İnsan doğası; ruh, irade ve imandan oluşur.

Aydın SAYILI: Bilim rasyonel, nesnel ve objektif bir etkinliktir. Bu nitelikler, bilim adamının inanç ve değer yargılarından bağımsızdır. Bilimin tabiatına ilişkin düşünceleri şekillendirmede bilim tarihi çok faydalıdır. Çünkü bilim tarihi, epistemoloji ve bilim felsefesine ilişkin meselelere ya da bilimle ilgili sorulara ait diğer konulara bakış açımıza yeni bir boyut ekleyebilecektir.

Mübahat TÜRKER KÜYEL: Felsefenin doğuşuna yönelik “Yunan mucizesi” açıklamalarına karşı çıkar. Ona göre felsefe birçok kültür ve medeniyetin ortak ürünüdür. Türkiye’nin çok eski ve zengin bir kültürü bulunmaktadır. Antik Yunan kültürü haricinde Türk kültürünün de dünya kültürleri içerisinde büyük katkısı olmuştur. Türk düşüncesi ile Mezopotamya ve Sümer düşüncesi arasında anlamlı bir bağlantı bulunmaktadır.

İoanna KUÇURADİ: Varoluş özden önce gelmekte ve insanın bu öze eklediği özgürlük sonradan oluşmaktadır. Her insana açık olan özgürlüğe ulaşma durumunu sadece bazı insanlar gerçekleştirebilmektedir. Sartre, özgürlüğün insana ait bir özellik olduğunu düşünmektedir oysa özgürlük varoluşun olanağıdır. Her insan, değerlerle hareket edememekte ve bunu yaşamlarında gösterememektedir.

  • Cevap: Bu sayfada soru bulunmamaktadır. 

11. Sınıf Felsefe Meb Yayınları Kazanım Kavrama Etkinlikleri Cevapları Sayfa 34 ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!