Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri

11. Sınıf Tekrar Testleri Türk Dili ve Edebiyatı 3. Ünite Cevapları

11. Sınıf Tekrar Testleri Türk Dili ve Edebiyatı 3. Ünite Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

11. Sınıf Tekrar Testleri Türk Dili ve Edebiyatı 3. Ünite Cevapları

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 22

1. Aşağıdakilerden hangisi Recaizade Mahmut Ekrem’in şairliği ve şiirleriyle ilgili doğru bir yargıdır?

A) Halkın anlayacağı sade bir dil ve hece öIçüsü kullanmıştır.
B) Şiirin tek amacının güzellik olduğunu düşünen şair, kafiye ve vezne gereken özeni göstermiştir.
C) Vatan ve millet sevgisi, adalet temalarını yoğun şekilde ele almıştır.
D) Şiirlerinde sosyal faydayı ön planda tutmuştur.
E) Mensur şiir denemesi yapmamıştır.

  • Cevap: B

2. Türk şiirinin tamamiyle Avrupai bir görünüş almasındaki payı büyüktür. Onun şiiri, şekil bakımından Avrupai olduğu gibi iç unsurlarıyla da tamamiyle Batılıdır. Anlamın bir beyitte tamamlanması geleneğini ortadan kaldırarak sone şekline büyük rağbet kazandırmış, divan şiirinin müstezat şeklini serbest müstezata çevirmiştir. Bu parçada sözü edilen şairle ilgili aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?

A) Şiirlerinde parnasizm akımından etkilendiğine
B) Divan edebiyatı geleneğini yıktığına
C) Şiiri iç ve dış unsurlarıyla yenileştirdiğine
D) Batı edebiyatı nazım şekli kullandığına
E) Yenilikçi bir şair olduğuna

  • Cevap: A

3.
Anda Corneilleler, Racineler, Mussetler,
Hele Victore Hugolar, Voltaireler,
Moliereler Eyleyip arz-i kemâlat bana,
Aczimi kıldılar ispat bana;
Bunların şi’rine ettim dikkat:
Ya hakikat idi yahut hikmet.
Hem de gâyetle tabiî ve selis
Kâh te’sir de mânend-i nesis.
Geldi hayret bana kaldım mahsur
Düşünüp kendimi oldum meftur.
Buna taklit değil iken haddim,
Başka yolda yazar iken ceddim
Eyleyip ye’ s ile bir gün cür’et
Tarz-ı garbî dedim olsun âdet
O zaman yazmış idim Sahra’yı
Keşfedercesine yeni dünyayı
Bu dizeler içerik bakımından değerlendirildiğinde aşağıdaki Tanzimat Dönemi sanatkârlarından hangisine ait olabilir?

A) Recaizade Mahmut Ekrem
B) Abdülhak Hamit Tarhan
C) Muallim Naci
D) Ziya Paşa
E) Namık Kemal

  • Cevap: B

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 23

4.—, Servetifünun edebiyatının şiir alanındaki en önemli temsilcisidir. Kendi döneminde ve sonrasında pek çok sanatçıyı etkileyen şair, kendisini “fikri, irfanı ve vicdanı hür bir şair” olarak tanımlar. Servetifünun Dönemi’nde bireysel bir anlayışla şiirler yazan şair, II. Meşrutiyet sonrasında toplumcu bir anlayışa yöneliştir. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Tevfik Fikret
B) Mehmet Rauf
C) Cenap Şahabettin
D) Halit Ziya Uşaklıgil
E) Süleyman Nesip

  • Cevap: A

5. Türk milliyetçiliği fikrinin -Turan’dan Türkiye Türkçülüğüne devam eden çizgisinde- fikir babalığını yapmıştır. Edebiyat, özellikle de şiir, onun için düşüncelerin dile getirildiği başka bir yoldur. Bu şiirlerde milliyetçi bir yaklaşımı, bu anlayışa uygun bir dil ve şekille birleştirir. Böylece muhteva, dil ve şekilde ortaya koyduğu yeni şiirle Millî Edebiyat’ın şiirdeki ilk temsilcilerinden biri olur. 1911’de Genç Kalemler’de yayımlanan “Bugünkü Felsefe”, “Yeni Hayat ve Yeni Değerler” başlıklı yazılarında yeni bir dönemin fikrî temellerine işaret eden yazar, bu fikir dünyasını şiirlerine taşır. Aşağıdaki eserlerden hangisi, bu parçada sözü edilen sanatçıya ait değildir?

A) Türk Sazı
B) Altın Işık
C) Türkçülüğün Esasları
D) Yeni Hayat
E) Kızıl Elma

  • Cevap: A

6.
Sâf ü râkid… Hani akşamki tagayyür, heyecân?
Bir çocuk rûhu kadar pür-nisyân,
Bir çocuk rûhu kadar şimdi münevver, lekesiz,
Uyuyor mâi deniz.
Ben bütün bir gecelik cûşiş-i ahzânımla,
O hayâlât-ı perişânımla Müteşekkî, lâ’im,
Karşıdan safvet-i mahmûrunu seyretmedeyim.
Yok, bulandırmasın âlûde-i zulmet bu nazar Rûh-i mâ’sûmunu, ey mâi deniz;
Âh, lâkin ne zarar;
Ben bu gözlerle mükedder, âciz
Sana baktıkça tesellî bulurum, aldanırım
Mâi bir göz elem-i kalbime ağlar sanırım.
Bu şiir parçasının yapı unsurları için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Serbest müstezat şeklinde yazılmıştır.
B) Nazım nesre yaklaştırılmıştır.
C) Bentler şeklinde oluşturulmuştur.
D) Birimler arası anlam bağı yoktur.
E) Kafiye düzeni belirli bir kurala bağlıdır

  • Cevap: D

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 24

7. Biz o şi’ri isteriz ki çifte giden babalar,
Ekin biçen genç kızlarla, odun kesen analar,
Yanık sesin dinlerlerken gözyaşların silsinler.
Başlarını açık, beyaz sinesine koysunlar;
Yüreğinin, özleriçün çarpındığın duysunlar;
Bu çarpıntı, bu ses nedir, neler diyor? Bilsinler.
Bu şiir parçasının oluşmasına imkân sağlayan zihniyette aşağıdakilerden hangisine rastlanmaz?

A) Sanatsal anlatım
B) Sade dil
C) Hece ölçüsü
D) Toplum için sanat
E) Yerlilik

  • Cevap: A

8. Uçun kuşlar uçun, doğduğum yere…
Şimdi dağlarında mor sümbül vardır.
Ormanlar koynunda bir serin dere,
Dikenler içinde sarı gül vardır.
Bu dizelerde işlenen tema aşağıdakilerden hangisidir?

A) Özlem
B) Yalnızlık
C) Karamsarlık
D) Doğa
E) Hüzün

  • Cevap: A

9. Sen raksına dalarken için titrer derinden
Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin,
Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
Toğrağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
Bu dizelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Mecazlı söyleyişler kullanılmıştır.
B) Coşku ve heyecana bağlı bir anlatımı vardır.
C) Dizelerde ahengi sağlamak için uyak ve rediften yararlanılmıştır.
D) Dil, dil ötesi işleviyle kullanılmıştır.
E) Sözcüklerin imgesel gücünden yararlanılmıştır.

  • Cevap: D

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 25

10. Akşam yine toplandı derinde,
Canan gülüyor eski yerinde.
Canan ki gündüzleri gelmez,
Akşam görünür havz üzerinde.
Bu şiirle ilgili;
I. Redif ve kafiyeden yararlanılmıştır.
II. Lirik bir nitelik taşımaktadır.
III. Çapraz uyak örgüsü kullanılmıştır.
IV. Teşbih sanatı vardır.
V. Sade bir dil kullanılmıştır.
ifadelerinden hangileri yanlıştır?

A) I. ve II.
B) I. ve V.
C) II. ve V.
D) III. ve IV.
E) III. ve V.

  • Cevap: D

11. Saf şiir (öz şiir); bir mesaj verme kaygısından uzak, amacı sadece estetik (güzellik) olan şiirdir. Öğretici değildir, hikâye unsuru barındırmaz, genellikle bireysel temaları işler. Saf şiirde ses ve söz, şiir oluşturma özelliğinde birleşir. Sembolizm etkisinin baskın olduğu saf şiirde imge kullanımı, kelimelerin duygu ve çağrışım değeri, çok anlamlılık, ahenk unsurları, söz sanatları, söz dizimi gibi hususlara önem verilir. Saf şiirin Türk edebiyatındaki temsilcileri şunlardır:—Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez?

A) Yahya Kemal Beyatlı
B) Necip Fazıl Kısakürek
C) Ahmet Haşim
D) Ziya Osman Saba
E) Faruk Nafiz Çamlıbel

  • Cevap: E

12.
Sen raksına dalarken için titrer derinden,
Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin;
Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden,
Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
Bu dizelerden yola çıkılarak Faruk Nafiz Çamlıbel’in sanat anlayışı ile ilgili olarak,
I. Millî edebiyat zevk ve anlayışını desteklemektedir.
II. Batı taklitçiliğine karşı çıkmaktadır.
III. Divan edebiyatına karşı çıkmaktadır.
IV. Halk edebiyatının taklidini savunmaktadır. yargılarından hangilerine ulaşılamaz?

A) Yalnız I.
B) I ve II.
C) II ve III.
D) II ve IV.
E) III ve IV.

  • Cevap: E

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 26

13.
Hak Teala azamet âleminin padişehi
La-mekândır olamaz devletinin taht-gehi
Hasdır Zat-ı İlahisine mülk-i ezeli
Bi-hudud anda olan kevkebe-i lem-yezeli
Eser-i hikmetidir yerle göğün bünyadı
Dolu boş cümle yed-i kudretinin icadı
İzzet ü şanını takdis kılar cümle melek
Eğilir secde eder piş-i celalinde felek
Bu dizelerde ahengi sağlayan unsurlar arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?

A) Uyak
B) Aliterasyon
C) Redif
D) Asonans
E) Tekrir

  • Cevap: E

14. Mavi bir gölge uçtu pencereden;
Baktım, âvâre bir küçük kelebek!
Yaramaz geldi kim bilir nereden?..
Belli yorgundu; bir veremli çiçek Gibi serpildi lambanın yanına;
Bir duman uçtu, gitti titreyerek…
Anladım kıydı yavrucak canına Söyle ey mavi gölge, söyle eğer
Bir ölümden de çok fenaysa bana,
Şu karanlık, şu kimsesiz geceler…
Bu şiirin nazım şekli aşağıda özellikleri verilen nazım biçimlerinden hangisiyle uyuşmaktadır?

A) Üçer dizelik bentlerden oluşan, son bendi genellikle tek dizeden meydana gelen terza-rimayla
B) On mısradan oluşan, iki dizelik bir parçasından sonra dörder dizelik iki bendi olan triyoleyle
C) İki dört dizeli ve iki üç dizeli bölümü olan, 14 dizeden oluşan soneyle
D) Üç uzun, bir kısa bentten oluşan; bentlerinin son dizeleri hiç değişmeden tekrarlanan baladla
E) Aynı anda birden fazla aruz kalıbının kullanıldığı, düşüncelerin dizeden dizeye atlayarak devam ettiği, nazmı nesre yaklaştıran serbest müstezatla

  • Cevap: A

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 27

15. Yüzünde hasta-i sevdâ gibi melâhet var
Nedir bu hâl-i perîşânın ey hilâl-i seher?
Sabah-ı feyz-i bahârîde mübtesem ezhâr
Çemen çemen mütemevvic nesîm-i anber-bâr
Niçin? Ben anlamadım kimden etsem istifsâr?
Yüzünde hasta-i sevdâ gibi melâhet var.
Dem-i seherde yanında şu parlayan ahter
Hazân içinde solan bir çiçek gibi dil-ber
Sürûr-ı fecr ile şâdân iken bütün yerler
Nedir bu hâl-i perîşânın ey hilâl-i seher?
Bu şiirle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Batı edebiyatından alınan bir nazım şekliyle yazılmıştır.
B) Bireysel bir tema dile getirilmiştir.
C) Ağır ve sanatlı bir dille kaleme alınmıştır.
D) Kafiye düzeni “aa, bbbb, cccc” biçimindedir.
E) İlk mısrası ikinci birimin sonunda tekrarlanmıştır.

  • Cevap: D

16. Tanzimat Dönemi’nde şiirde içerik bakımından birtakım değişiklikler meydana gelmiştir. Hak, hukuk, medeniyet, adalet gibi toplumsal kavramlar ilk kez bu dönem şiirinde görülmüştür. Bu bilgiye göre aşağıdaki şiirlerin hangisi Tanzimat Dönemi’nden alınmış olamaz?

A) Felek her türlü esbâb-ı cefasın toplasın gelsin Dönersem kahbeyim millet yolunda bir azîmetten
B) Mahveder kendini bülbül bile hürriyyet için Çekilir mi bu belâ âlem-i pür-mihnet için
C) Bir ıtık-nâmedir insana senin kânûnun Bildirir haddini Sultan’a senin kânûnun
D) Bir güne zevkıyâb-i gam-i firkat olmuşuz Kim yâre hasretiz demeğe hasret olmuşuz
E) Âmâlimiz efkârımız ikbâl-i vatandır Serhadimize kal’a bizim hâk-i bendedir

  • Cevap: D

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 28

17. Yine kış,
Yine şems-i mesâda, âh o bakış,
Yine yollarda serseri dolaşan
Âşiyansız tuyûr-ı pür-nâliş…
Tehî kalan ovalar
Sükût eder sanılır mevsimin gumûmuyla
Harab olan sarı yollarda kalmamış ne gelen,
Ne giden,
Şimdi yalnız kavâfil-i evrâk Mütemâdî sürüklenir bir uzak Ufk-ı pür-ıztırâb u nevmîde.
Yine kış, yine kış,
Bütün emelleri bir ağlayan duman sarmış.
Bu şiirin, biçim ve içerik özellikleri dikkate alındığında aşağıdaki şairlerden hangisine ait olduğu söylenebilir?

A) Muallim Naci
B) Halit Fahri Ozansoy
C) Namık Kemal
D) Mehmet Emin Yurdakul
E) Ahmet Haşim

  • Cevap: E

18.
Ne şâir yaş döker, ne âşık ağlar,
Tarihe karıştı eski sevdâlar.
Beyhûde seslenir, beyhûde çağlar
Bir sola, bir sağa çoban çeşmesi.
Bu parçada şair asıl neden yakınmaktadır?

A) Âşıkların ve şairlerin duygusuzluğundan
B) Çoban çeşmesinin önemini kaybetmesinden
C) Artık eski sevdaların yaşanmamasından
D) Âşıkların fedakârlık göstermesinden
E) Çoban çeşmesinin boşa akmasından

  • Cevap: C

19. Yorgun gözümün halkalarında Güller gibi fecr oldu nümâyân,
Güller gibi… sonsuz, iri güller Güller ki kamıştan daha nâlân;
Gün doğdu yazık arkalarında!
Altın kulelerden yine kuşlar Tekrârını ömrün eder i’lân.
Kuşlar mıdır onlar ki her akşam Âlemlerimizden sefer eyler?
Akşam, yine akşam, yine akşam Bir sırma kemerdir suya baksam;
Üstümde semâ kavs-i mutalsam!
Akşam, yine akşam, yine akşam Göllerde bu dem bir kamış olsam!
Bu dizelerdeki söyleyici ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Duygusal bir ruh hâline sahiptir.
B) Okuyucuya hayatla ilgili bir durumu anlatmaktadır.
C) Sanatlı bir dil kullanmıştır.
D) Didaktik bir tutum sergilemiştir.
E) Duygularını renkler ve semboller aracılığıyla aktarmaktadır.

  • Cevap: D

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 29

Bu bir hamal küfesiymiş… Aceb kimin?
Derken; On üç yaşında kadar bir çocuk gelip öteden,
Gerildi, tekmeyi indirdi öyle bir küfeye:
Teker meker küfe bitap düştü ta öteye.
— Benim babam senin altında öldü, sen hâlâ Kurumla yat sokağın ortasında böyle daha!
O anda karşıki evden bir orta yaşlı kadın Göründü:
— Oh benim oğlum, gel etme kırma sakın!
Ne istedin küfeden, yavrum?
Ağzı yok dili yok,
Baban sekiz sene kullandı…
Hem de derdi ki:
“Çok uğurlu bir küfedir, kalmadım hemen yüksüz…” Baban gidince demek kaldı,âdeta öksüz!
Onunla besleyeceksin ananla kardeşini.
Bebek misin daha öğrenmedin mi sen işini?

20. Bu parça aşağıdaki edebî akımların hangisine özgü nitelikler taşımaktadır?

A) Realizm
B) Natüralizm
C) Sembolizm
D) Parnasizm
E) Romantizm

  • Cevap: A

21. Altı çizili dizelerde öge sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Zarf tümleci – dolaylı tümleç – özne – yüklem
B) Dolaylı tümleç – zarf tümleci – özne – yüklem
C) Zarf tümleci – özne – nesne – yüklem
D) Dolaylı tümleç – zarf tümleci – nesne – yüklem
E) Zarf tümleci – dolaylı tümleç – nesne – yüklem

  • Cevap: D

22. SİS
Sarmış yine âfâkını bir dûd-ı munannid,
Bir zulmet-i beyzâ ki peyâpey mütezâyid.
Ey sahn-ı mezâlim…Evet, ey sahne-i garrâ,
Ey sahne-i zî-şâ’şaa-i hâile-pîrâ!
Ey kanlı mahabbetleri bî-lerziş-i nefret Perverde eden sîne-i meshûf-ı sefâhet;
Hep levs-i riyâ, dalgalanır zerrelerinde,
Bir zerre-i safvet bulamazsın içerinde.
Örtün, evet, ey hâile. Örtün, evet, ey şehr;
Örtün ve müebbed uyu, ey fâcire-i dehr!..
sİste söyleniş
Birden kapandı birbiri ardınca perdeler…
Kandilli, Göksu, Kanlıca, İstinye nerdeler?
Som zümrüt ortasında, muzaffer, akıp giden Firuze nehri nerde? Bugün saklıdır, neden?
Benzetmek olmasın sana dünyâda bir yeri;
Eylül sonunda böyledir İsviçre gölleri.
Bir devri lânetiyle boğan şairin Sis’i.
Vicdan ve rûh elemlerinin en zehirlisi.
Hulyâma bir eza gibi aksetti bir daha;
— Örtün! Müebbeden uyu! Ey şehr! — O beddua…
Hüznün, ferahlığın bizim olsun kışın, yazın,
Hiçbir zaman kader bizi senden ayırmasın.

Aşağıdakilerden hangisi bu iki şiirin ortak yönlerinden değildir?

A) Kafiye düzeni
B) Hitap edilen varlık
C) Nazım birimi
D) Tema
E) Aruz ölçüsü ile yazılma

  • Cevap: E

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 30

23. “Ben şiirde şekle önem veririm ancak şiir bir mesaj vermemeli; şair kendi duygularını ifade etmeli, eserlerinde sanat kaygısı gütmelidir.” diye düşünen biri yukarıdaki numaralanmış şiirlerden hangilerini kastetmektedir?

A) I ve II.
B) I, II, III ve IV.
C) II ve III.
D) II, III ve IV.
E) III ve IV.

  • Cevap: E

24. Bu şiirler için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) I. metnin dili ağırken II. metnin dili sadedir.
B) Her ikisinde de toplumsal bir tema işlenmiştir.
C) Her iki metinde de kafiyeye yer verilmiştir.
D) Her iki metinde de duygular dile getirilmiştir.
E) Her ikisinin de nazım birimi aynıdır.

  • Cevap: B

25.
Teyzeniz geldi, bu akşam, değiliz biz yalınız ( )
Sopa sağ elde ( ) kırık camlı fener sol elde; Boşanan yağmur iliklerde ( ) çamur tâ belde.
Hani ( ) çoktan gömülen kaldırımın, hortlayarak;
“Gel!” diyen taşları kurtarmasa, insan batacak ( )
Bu şiirde ayraçla gösterilen yerlere getirilmesi gereken noktalama işaretleri aşağıdakilerin hangisinde sırasıyla verilmiştir?

A) (.) (,) (,) (,) (.)
D) (:) (,) (,) (;) ( )
B) (.) (,) (,) (;) (.)
C) (.) (;) (;) (,) (.)
E) (.) (,) (,) (:) (.)

  • Cevap: A

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Tekrar Testleri 3. Ünite Çözümleri Sayfa 31

26.
I. Çocuk, benim o sabah gördüğüm zavallı yetim…
II. Şu varki, yavrucağın hâli eskisinden elim:
III. Cılız bacaklarının dizden altı çırılçıplak…
IV. Bir ince mintanın altında titriyor, donacak!
V. Ayakta kundura yok, başta var mı fes? Ne gezer!
Bu şiirin numaralanmış dizelerinin hangisinde yazım veya noktalama yanlışı vardır?

A) 1.
B) II.
C) III
D) IV.
E) V.

  • Cevap: B

27. (I) Gözlerin elindeki güle dikilmişti, parmakların aheste aheste yaprakları koparıp rüzgâra bahşediyordu. (II) Seni seyrettikçe kalbimde hüzünler hissediyordum. (III) Şu anda hayalhanenin acı acı fikirlerle meşgul olduğundan emin idim.(IV) Yapraklar bitinceye kadar hiç tavrını ve vaziyetini değiştirmeyerek hazin hazin sükût ediyordun.(V) Lakin son yaprak son metanetini mahvetti, birden bire bir gözyaşı seli hasıl oldu. Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisinde yazım yanlışı yapılmıştır?

A) I.
B) II.
C) III
D) IV.
E) V.

  • Cevap: E

28. Bana sor sevgili kâri’ sana ben söyleyeyim
Ne hüviyyette şu karşında duran eş’ârım:
Bir yığın söz ki, samîmiyyeti ancak hüneri;
Ne tasannu’ bilirim, çünkü, ne san’atkârım.
Şi’r için “gözyaşı” derler, onu bilmem, yalnız,
Aczimin giryesidir bence bütün âsârım!
Ağlarım, ağlatamam; hissederim, söyleyemem;
Dili yok kalbimin, ondan ne kadar bîzârım!
Oku, şâyed sana bir hisli yürek lâzımsa;
Oku, zîrâ onu yazdım, iki söz yazdımsa.
Mehmet Akif Ersoy
Bu parçaya bakıldığında parçanın şairi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Devrin ileri gelenlerine seslenmiştir.
B) İçten bir üslup kullanmıştır.
C) Alçakgönüllü bir tavır sergilemiştir.
D) Eserini yazış gayesini açıklamıştır.
E) Kendini anlatmakta zorlandığını belirtmiştir.

  • Cevap: A

11. Sınıf Tekrar Testleri Türk Dili ve Edebiyatı 3. Ünite Çözümleri ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!