Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 205

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 205 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 205

Aşağıdaki metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız. (Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)

Çocuk Edebiyatında Görsel Öge

İnsan okur-yazar olmadan önce çizen, çizgileri ile mesaj veren, duygu ve düşüncelerini aktaran bir varlıktır. Bu eğilimi mağara resimlerinden çocuklardaki çizme tutkusuna değin izleyebiliriz. Çocuklar da okur-yazar olmadan önce bir çizer, çizgileri okuyan, anlayan ve yorumlayan varlıklardır. Tanpınar bu yatkınlığı, “Acaba arının bal yapışı gibi, çocuk da resim mi yapar?” diye sorarak dile getirir. Çocukların resimlerle ve çizgilerle olan ilişkisi, harflerle olan ilişkisinden önce gelir. Çizme eğilimi, daha sonraki dönemlerde de devam eder. Bu konudaki gerileme, okuma yazma öğrenilmesiyle, belki de, çizmenin çok da kolay bir iş olmadığının anlaşılması ile başlar. Yine de çizme sevgisinin, çizgileri okuma ve anlama eğiliminin hep bir heves olarak sürüp gittiği söylenebilir.

Çocuk edebiyatını tanımlayan yazarı değil, okurudur. Çocuk edebiyatı, okuru çocuk olan, hayatı ve olayları çocuğun algı düzeyine uygun bir biçimde yorumlayan edebiyattır. Bu edebiyat biçimi çocuğu ve çocukluğu hedefleyen bir edebiyattır. Çocuk, dünya ile karşılaşmış, şairin deyişi ile “dünyaya gelmiş bulunan” biridir. Dünya kendisi için yabancı bir yerdir. Gerçek olanla gerçeküstü, rasyonel olanla hayalî olan birbirine karışmıştır. Dünya gözüne mitolojik-fantastik görünür. Çocuğun dünyayı anlaması önemli bir süreçtir. Bu süreç, doğumla birlikte, hatta doğum öncesinden itibaren başlar, gelişim psikolojisinin de ortaya koyduğu üzere farklı evrelerden geçerek gelişir. Çocuğun dünya ile karşılaşması, ön yargı içermez. Onda dünyanın düzenini tanımak, bu düzeni dilsel/zihinsel alanda yeniden biçimlendirmek için bir büyük potansiyel vardır. Dille birlikle, gerçekliğin bilgisini de kazanmaya başlar. Ateşin yakacağını, soğuğun üşüteceğini öğrenir. Ne var ki, dünya henüz yeterince içine oturmadığı için, “dünya” tasavvuru, henüz gerçek anlamına kavuşmadığı için hayal ve gerçek arasında gidip gelir.
İşte hayal ve gerçek arasındaki bu mesafe, bu gidiş ve gelişler, canlı renklerin, olağanüstü varlıkların, gerçeküstü görüntülerin, düşlerin ve masalların alanıdır. Masal, gerçeklik bilgisini gerçeküstü şekilde yeniden düzenler.
(…)

Vefa Taşdelen, Çocuk Edebiyatında Görsel Öge

1. a) Masal, gerçeklik bilgisini gerçeküstü şekilde yeniden düzenler. cümlesini metinde anlatılanlardan hareketle yorumlayınız.

  • Cevap: Olası Cevap: Masal, çocukların dünyasında gerçek ve hayal arasındaki köprü gibidir. Çocukken yapabileceklerimizin ve yaşanabileceklerin sınırlarıyla henüz yüzleşmemiş olduğumuz için masallar bize ulaşılamaz ya da garip gelmez. Orada dünyaya dair sahip olmaya başladığımız az sayıda gerçekliğin bizim çevremizde olmayan ve şaşırtıcı hâllerine rastlarız. Karakterler ya da olaylar etrafımızdaki gibi değildir belki ama verilen mesajlar, bizde oluşması beklenen davranış biçimleri ailemizin öğretmek istediklerinden farklı değildir.

11. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 205 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!