Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 57

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 57 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 57

Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız. (Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)

Madame Bovary’de Realizm

Çoğu zaman realizme örnek olarak gösterilen Madame Bovary (Madam Bovary), ünlü Fransız yazarı Gustave Flaubert’in (Gustev Flober, 1821-1880) romanıdır. Aslında Flaubert, Madame Bovary’ye ka- darki eserlerinde başarısız bir romantiktir. Onun realizme yönelişi ve Madame Bovary’i yazışı, bir eseri üzerine arkadaşlarıyla yaptığı tartışma sonucu gerçekleşir.
(…)
Arkadaşlarının uyarılarını dikkate alıp Delamare’ların (Delamer) hikâyesi üzerine eğilen Flaubert, olayı bütün ayrıntıları ile dinler, bununla ilgili bilgileri olan kişilerle konuşur, yaşadıkları yerleri gidip görür, gözlemlerde bulunur, ayrıntılar üzerinde titizlikle çalışır ve Madame Bovary’yi yazar.
(…)
Flaubert’in romanının konusunu yaşanmış gerçekten almış olması, ne eserinin ne de kendisinin realist olduğunu ispatlamaya yetmez. Çünkü bundan daha önemli olan, gerçeğin romanın imkân ve sınırları içinde işlenebilmesidir. Bu çerçevede Madame Bovary’nin olay örgüsüne baktığımızda Flaubert’in romanını, Emma’nın merkezî kişiliği üzerine kurduğunu görürüz. Olaylar, Emma’nın ihtiraslı kişiliğinin, sebep-sonuç ilkesi doğrultusunda hayat bulan doğal sonuçlarıdır. Olay örgüsünde olağanüstü, şaşırtıcı herhangi bir unsurla karşılaşılmaz.
(…)
Realizmin bir başka temel özelliği olan mekâna verilen önem ve bunun doğal sonucu durumundaki tasvirin yeri ve mahiyetidir. Madame Bovarye bu açıdan baktığımızda, romanın olay örgüsünün üç ayrı mekânda yaşandığını görürüz.
(…)
Madame Bovary’nin konusuna baktığımızda yazarın çağdaş insan ve toplumun nesnel bir biçimde anlatmayı amaçladığını görürüz. Romanın ana konusu; kendini romantik eserlerin esrarengiz ve ışıltılı büyüsüne kaptıran Emma’nın, gerçek hayatta buna ulaşamayışının doğurduğu kırılış ve bunalımları, onu elde etme ihtirası yolunda yaşadığı trajedidir.
(…)
Madame Bovary’nin konusunu işlemede dikkati çeken çok önemli bir husus; romantizmin hicvedilmiş olmasıdır. Emma’nın uçuruma yuvarlanmasındaki en büyük etken, romantik eserlerdir.
(…)
Flaubert’in Madame Bovary’deki amacı, gerçek ve güzelliktir. O, eserine bunun dışında bir fonksiyon yüklemez. Yazarın sanatkârlığı ve bir anlamda realistliği için belirtilmesi gereken son bir husus; dil ve üslûbunun sağlamlığı ve güzelliğidir. Kısacası Madame Bovary, hikâyesinin gerçekliği, olay örgüsünün doğallığı, dramatik tarzı, bakış açısının sınırlılığı, şahıs kadrosunun iç ve dış görünümleriyle birer insan oluşu, mekân-insan ve mekân-olay ilişkisinin sağlamlığı, üslûbunun oturmuşluğu ile realizm akımı sınırları içinde kaleme alınmış bir romanıdır. Flaubert de, gerçekçilik, gözlem ve nesnelliği esas alması, sosyal bir insan ve toplumu yansıtmayı amaç edinmesi, olayları sınırlayıp dramatik romana yönelmesi, mekânın tasviri, dil ve üslûba önem vermesi, sanatı gerçek ve güzellik için bilmesi bakımından realist bir yazardır.
İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Akımlar
Kelime Dağarcığı:
ihtiras: Aşırı, güçlü istek. Tutku. mahiyet: Nitelik, vasıf, öz, özlük, asıl, esas. İçyüz.

  • Cevap: Bu sayfada herhangi bir soru bulunmamaktadır.

11. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 57 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!