Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
12. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık

12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları Gezegen Yayıncılık

12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık Sayfa 80 ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları Gezegen Yayıncılık

Kimilerine göre tasavvuf, süluk ilmidir. Süluk, hakikate ulaşma taliplisi olan birinin mürşit (yol gösteren) kişinin terbiyesinde yaptığı manevi yolculuğa denilmektedir. Tasavvuf ilminin konusu, talibin Hakk’a erme yeteneğini kazanmak için nefsini dünya kirlerinden arındırması, ahlakını düzeltmesi ve güzelleştirmesi; amacı da nefsini ve rab- bini bilmesidir. Allah’a doğru seyrin sonu varsa da Allah’ta seyrin sonu yoktur. Tasavvufta nefsin kötülüklerden arındırılması, ahlâkın düzeltilmesi, ham insanın “insanıkâmil” olması, yani düşünce ve davranışlarıyla olgun bir hâle gelmesi, temel bir meseledir. Bu nedenle “Tasavvuf, her güzel huyu benimsemek ve her kötü huydan sıyrılmaktır.” denilmiştir.

Tasavvufa göre insandaki kötü huyların kaybolup iyi huyların yerleşmesi belirli bir düzen içinde gerçekleşir. Bunun için öncelikle gerekli olan, talibe yol yordam gösteren bir mürşidin olmasıdır. Tasavvufta mürşide “Şeyh” denir. Şeyhler eğitim usullerine göre talim şeyhi, sohbet şeyhi ve süluk şeyhi gibi kısımlara ayrılır. Talim şeyhleri müritlere, ilmihal bilgileri gibi dinin zahiri emir ve yasaklarını öğretir; sohbet ve öğütlerle onların ahlaklarını düzeltmelerine yardımcı olur. Bu tür sohbetlerde nazar (şeyhin talebenin gözünün içine bakması) önemli görülmüştür. Terbiye şeyhi ise kendisine bağlanan müritleri, tıpkı bir anne-babanın çocuklarını, bir ustanın çıraklarını, bir öğretmenin öğrencilerini eğitmesi gibi yetiştirir. Eğitimi güzel yapan şeyhe kâmil şeyh (mürşid-i kâmil); bir şeyhte bulunması gereken şartları taşımadığı hâlde şeyhlik taslayanlara ise müteşayih (sahte şeyh) denilmiştir. Sufilere göre Hak’tan gelen feyiz Resûl-i Ekrem aracılığıyla velilere, onlar aracılığıyla insanlara ulaştığından

Siz Ne Dersiniz?

Aşağıdaki mısrada ne denilmek istendiğini açıklayınız.

“Her mürşide dil verme kim yolun sarpa uğratır,
Mürşidi kâmil olanın gayet yolu âsân (kolay) imiş”

  • Cevap: Tasavvufta müride, mürşidler yol gösterir. Mürşidler, müride  uyması gereken kuralları, usulleri öğretir. Bu sayede kişi tasavvufta erişmesi gereken makamlara ulaşabilir. Yol gösterici şeyh gerçek bir şeyh ise mürid yanlış yollarda gezmez. Ama şeyh kötü ise mürit boşuna zaman kaybeder. Niyazi Mısr’i bu mısrada  gerçek bir mürşide (mürşid-i kamil) bağlanılmasını öğüt veriyor. Gerçek bir mürşidin gerçek tasavvuf yolunu kolay yaptığını ama mürşit kötü ise (sahte şeyh) çok zahmetler çekileceğini ve belkide başarısız olunacağını anlatmıştır.

12. Sınıf Gezegen Yayınları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
1
love
0
happy
0
clap
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!