Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 162

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 162 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 162

3. Orhan Veli’nin iki şair arkadaşıyla birlikte çıkardığı ve ön sözünü yazdığı Garip adlı yapıtıydı konumuz. Neydi garip olan bu şiirlerde? Alışılmışlığı hiçleyerek, şiiri eski kalıp ve klişelerden, hele hele, şairanelikten, yıpranmış benzetmelerden temizleyip saf ve yalın bir anlatıma, duyuma kavuşturmak. Orhan Veli’nin kendi açıklamasıyla, böylesi şiirlerin garipliği, şiiri kendisine öğretilen koşullar dışında arama alışkanlığından geliyordu. Başta Orhan Veli olmak üzere Garipçiler eski şiir geleneğini yıkıp yepyeni bir yola sokmak istiyorlardı Türk şiirini.

Vedat Günyol, Daldan Dala

1941 yılında yayımladıkları Garip adlı kitabın ön sözünde şiir anlayışlarının temel ilkelerini de belirttikleri için Garipçiler olarak anılan şairlerin (Orhan Veli, Melih Cevdet, Oktay Rifat) şiire getirdikleri bu farklı anlayış, dile getirildiği dönemde sizce nasıl karşılanmış olabilir?

  • Cevap:

Olası cevap: Türk edebiyatında yüzyıllar içinde oluşan sağlam bir şiir geleneği bulunmaktadır. Tarihsel dönemler içinde baktığımızda şiir anlayışlarının zaman zaman farklı yollara yöneldiği görülmektedir. Ancak bu farklı yollardan giden şiirin birbirinden beslendiği de yadsınamaz. Garip anlayışının hangi gelenekten olursa olsun her türlü şiir anlayışını yadsıması, Garip şairlerini birkaç koldan eleştirilere cevap vermek zorunda bırakmıştır. Cevap vermeseler bile eleştirilere tahammül etmek zorunda kalmışlardır. Sanatçı kişilikli eleştirmenlerin eleştirilerinin, o dönemdeki okuyucu kitlesini az ya da çok etkilemesi kaçınılmazdır. Ayrıca basın-yayın olanaklarının kısıtlı olması, bu her şeyi yadsıyan yeni şiir anlayışındaki ürünlerin basımı için dergi, gazete vb. bulmak da onları zorlamıştır. Bu şiire alışık olmayan geniş kesimlerin bu ürünleri şaşırıp yok saymaları, bunlardan uzak durmaları da düşünülebilir.


Ağız Mızıkası 

Dün gece yatmak üzereyken
Evin önünden biri geçti,
Ağız mızıkası çalarak…
Ve bana çocukluğumda
Akşamüzeri mangal yaktığımız
Bahçe kapısını hatırlattı
Emniyet Sandığındaki evin…

Melih Cevdet Anday

Hayranlık

Ne güzel enseyi geçmemesi saçların,
Alnımızda bitmesi;
Tane tane olması kirpiklerin,
Tel tel olması kaşların!
Ne güzel insan yüzü,
Elmacık kemiği ve on parmak!
Ya dünyamız… Bütün bu mevsimler,
Bulutlar, telli kavak ve İstanbul!

Oktay Rifat (Horozcu)

4. Şair ve eleştirmen Enis Batur’un “Garip’in poetik (şiir) açıdan önemi, şiiri kaftandan sıyırmış olmasıdır.” sözünü, yukarıdaki şiirleri de göz önünde bulundurarak yorumlayınız.

  • Cevap: Olası cevap: Garip temsilcileri şairanelikten, şairane söyleyişin süsünden, gösterişinden uzaklaşmışlardır. Şairi kısıtlayan o dar alandan kurtulmuşlardır. Bütün hayatı ve günlük hayatın gerçeklerini dile getirme gayreti içinde olmuşlardır, biçiminde şiirleri yorumlanabilir.

12. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 162 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!