Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 287

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 287 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Cevapları Sayfa 287

Aşağıdaki metinleri okuyunuz. Metinlerden hareketle soruları cevaplayınız. (Metinler, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)

Aşkımız Aksarayın En Büyük Yangını

(…)
ABİDİN — Semt, Aksaray yöresi,
Kocamustapaşa, Kadırga, Yenikapı, Kumkapı oraları.
Sahnemiz. (Ellerini açarak gösterir.)
TULUMBACILAR — Dar bir sokak!
ABİDİN — Dar bir çağda, dar bir sokak.
TULUMBACILAR — Özellikle bir evin içi.
ABİDİN — (Gülerek) Şu, yeni sahibini bekleyen eski konak Konak demeğe yüz tanık ister ya, ıssız, içine kapanık bir zaman artığı.
İçin için ağlar dışın dışın güler ve hepten dökülür.
TULUMBACILAR — Issız, içine kapanık.
ABİDİN — Efendim, birtakım adamlar geldiler
kibar ve asık suratlı,
bizim mahallede ev sordular,
biz de göğsümüzde yürek taşırıp
sokağımızın şerefi
Eski Konağı gösterdik.
(…)

Güngör Dilmen, Aşkımız Aksarayın En Büyük Yangını

Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosunda Biçim ve Üslûp Bakımından Görülen Eğilimler

Cumhuriyet döneminde tiyatro dili eskiye göre çok gelişmiştir. Özellikle genç kuşak yazarları hem Türkçede en yetkin tiyatro dilini bulmuşlardır, hem de katıksız öztürkçede büyük bir rahatlık ve kolaylıkla yazabil- mektedirler. Orhan Asena’nın, Güngör Dilmen’in oyunlarındaki dil buna en güzel örnektir. Köy ve yörel ağızlar da sahnelerimizde başarıyla kullanılmıştır. Manzum tiyatroya da bir yöneliş bu dönemin başından beri görülmektedir. Halit Fahri Ozansoy’un Sönen Kandiller, On Yılın Destanı, Nedim, Hayalet i, Faruk Nafiz Çamlıbel’in Canavar, Akın ve başka oyunları, Cahit Uçuk’un Gök Korsanı, manzum olmakla birlikte sahne şiirine ulaşamamış denemelerdir. Oysa günümüz yazarları içinde Refik Erduran’ın Büyük Jüstinyeni, Güngör Dilmen’in Canlı Maymun Lokantası, Avcı Karkap, Midas’ın Kulakları, Midas’ın Altınları, Kurban ve başkaları, Turan Oflazoğlu’nun Keziban, Deli İbrahim ve başkaca eserleri manzum olarak sahne şiirini yakalayabilmiş başarılı örneklerdir. Şairlerden Behçet Necatigil, Gülten Akın, Necati Cumalı çeşitli denemelerinde sahne şiiri diline ulaşabilmişlerdir; artık düzyazıda da şiir dramı yapılabileceğini gösteren örnekler vardır.

Metin And, 100 Soruda Türk Tiyatrosu Tarihi

  • Cevap: Bu sayfada herhangi bir soru bulunmamaktadır.

12. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Beceri Temelli Etkinlik Kitabı Sayfa 287 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!