Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları TIKLAYINIZ
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Meb Yayınları

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 212

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları Meb Yayınları’na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 212

3. Okuduğunuz metinde Bayezit’in Şehzade Mustafa ile ilgili söylediği “Zincirlerin zaptedemiyeceği bir arslanken babasının bir sözüne bent oldu.” cümlesini toplumumuzdaki aile kavramını da göz önünde bulundurarak açıklayınız.

  • Cevap:

4. Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki unsurları belirleyip verilen şemalara yazınız.

  • Cevap:

5. Okuduğunuz metinde Kanunî, şairlere bakarak yapüklannın dışarıdan nasıl göründüğünü anlayabileceğini belirtir. Bu durum size şairlerin toplumdaki yeri ile ilgili neler düşündürmektedir? Açıklayınız.

  • Cevap:

6. Metinde “Hatası gayri muayyen, günahı nâmalûm/Zehi şehidi ü said, zehi şehi mazlûm” beytinden yola çıkarak Kanunî’nin içinde bulunduğu ruh hâlini açıklayınız.

  • Cevap:

7. Metinde geçen “bekliyen, inliyerek, göremiyeceğim” kelimeleri günümüzde “bekleyen, inleyerek, göremeyeceğim” şeklinde yazılmaktadır. Bunun sebebini açıklayınız.

  • Cevap:

8. Mekân ve dekor unsurları geleneksel tiyatroda standart bir özellik gösterir. Modern tiyatroda ise aynı standardın korunduğunu düşünüyor musunuz? Okuduğunuz metindeki görsellerden yararlanarak düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.

  • Cevap:

9. Metindeki karşılıklı konuşmaların metnin dil ve anlatımını nasıl etkilediğini açıklayınız.

  • Cevap:

10. Metnin konusunu ve kişilerin özelliklerini de göz önünde bulundurarak bu tiyatroda dekorun nasıl düzenlenmesi gerektiği konusundaki düşüncelerinizi belirtiniz.

  • Cevap:

11. Metindeki ana düşünceyi ve yardımcı düşünceleri belirleyerek verilen şemalara yazınız.

  • Cevap:

12. Oyuncular, bir tiyatro metnini kişilerin özelliklerini göz önünde bulundurarak kendi tarzlarına göre yeniden yorumlayıp canlandırırlar. Buna göre Kanunî ve Mustafa’nın konuştuğu bölümlerde ses tonu, vurgu ve tonlamanın nasıl olması gerektiğini belirleyiniz.

  • Cevap:

13. Orhan Asena’nın tiyatroyla ilgili “Tiyatro tarihten yararlanır, tarihi kullanır ama tarihe teslim olmaz, kendini bağlamaz.” düşüncesinin metne nasıl yansıdığını açıklayınız.

  • Cevap:

12. Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 212 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

Bu içeriğe emoji ile tepki ver
YORUM YAPMAK İSTER MİSİN?
**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!

Close