Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri

9. Sınıf Tekrar Testleri Din Kültürü 2. Ünite Cevapları

9. Sınıf Tekrar Testleri Din Kültürü 2. Ünite Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

9. Sınıf Tekrar Testleri Din Kültürü 2. Ünite Cevapları

9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri 2. Ünite Çözümleri Sayfa 252

1. Kur’an-ı Kerim’de Hz. Âdem’in ilk peygamber olduğu vurgulanır. O günden bu güne gelmiş geçmiş bütün insanların çeşitli inanç biçimlerine bağlı yaşadıkları bilinmektedir. Bunun en eski göstergelerinden biri Şanlıurfa’nın Göbeklitepe mevkiinde yapılan yakın zamanlı arkeolojik kazılardaki bulgulardır. Burada 12 bin yıl önce inşa edilmiş mabedler bulunmuştur. Fâtır suresinin 24. ayetindeki “…her millet için mutlaka uyarıcı (peygamber) gelmiştir.” ifadesi bu durumun başka bir açıdan kanıtı olarak değerlendirilir. Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine varılabilir?

A) Zaman faktörü inanç çeşitliliğinin sebebidir.
B) Din insan doğasının ayrılmaz bir parçasıdır.
C) İnsanlar yaşam alanlarını tapınak biçiminde inşa etmiştir.
D) Mabetler dinlerin inanç biçimleri hakkında bilgiler vermektedir.
E) Tarihi süreç içerisinde insanların inançlarında değişimler meydana gelmiştir.

  • Cevap: B

2. Allah inancı ve din duygusu, insana kuvvetli bir irade ve sağlam bir karakter kazandırır. İnsanı ruhsal bunalımlardan korur; başarı için ümit ve cesaret verir. Maddi ve manevi her türlü sıkıntıya karşı insanın direncini artırır. İnsan, günlük hayatında karşılaştığı yalnızlık, çaresizlik, korku, üzüntü, hastalık, musibet ve felaketler karşısında yegâne teselli kaynağı olarak dini görür. Bu paragrafta vurgulanan ana düşünce aşağıdakilerden hangisidir?

A) İnancın bireye psikolojik faydalarının olduğu
B) Dinin topluma değerler kazandırdığı
C) Allah’a inanmanın fıtrattan geldiği
D) İnsanın zayıf yönlerinin bulunduğu
E) Dinin ilahi kurallar bütünü olduğu

  • Cevap: A

3. İnsan, doğasında var olan anlam arayışını bir dine ya da inanca bağlanarak tatmin etmeye çalışır. Aşağıdakilerden hangisi insanın bu yönünü ortaya çıkaran etkenlerden biri değildir?

A) Aşkın bir güce sığınma ihtiyacı
B) Kendi varoluşunu anlamlandırma ihtiyacı
C) Biyolojik varlığını sürdürme gereksinimleri
D) Aklın, mutlak bilgiye ulaşmada yetersiz kalması
E) Evrendeki ihtişamın insana acizliğini hatırlatması

  • Cevap: C

4. Allah’ın kendisini tanıttığı ayetlerden olan Haşr suresinin, 22-24. ayetleri: “O, kendisinden başka tanrı olmayan Allah’tır; duyular ve akılla idrak edilemeyeni de edileni de bilir. O rahmandır, rahimdir. O, kendisinden başka tanrı olmayan Allah’tır; egemenliğin mutlak sahibidir, her türlü eksiklikten uzaktır, esenlik verendir, güven sağlayan ve kendisine güvenilendir, görüp gözeten ve yönetendir, üstündür, iradesine sınır yoktur, büyüklükte eşi olmayandır. Allah onların yakıştırdıkları ortaklardan tamamıyla münezzehtir. O, takdir ettiği gibi yaratan, canlıları örneği olmadan var eden, biçim ve özellik veren Allah’tır. En güzel isimler onundur. Göklerdekiler ve yerdekiler hep onu tesbih ederler. O üstündür, hikmet sahibidir.” Bu ayetlerde aşağıdaki Allah’ın güzel isimlerinden hangisine değinilmemiştir?

A) el-Alîm
B) el-Melik
C) es-Selâm
D) er-Rezzak
E) el-Musavvir

  • Cevap: D

5. Yerleşim bölgeleri dışında göçebe olarak yaşayan bir grup bedevi Hz. Peygamber’e geliyor, sosyal yardımlardan pay almak için kendisine boyun eğiyor, teslim oluyorlardı. Bu davranışlarını iman etmiş olmak için yeterli saymaları, kendilerini mümin olarak göstermeleri üzerine Hucurât suresinin 14 ve 15. ayetleri indirilmiştir: “Bedeviler, ‘İman ettik.’ dediler. Şunu söyle: ‘Henüz iman gönüllerinize yerleşmediğine göre, sadece boyun eğdiniz. Bununla beraber Allah’a ve Resul’üne itaat ederseniz yaptığınız hiçbir şeyi boşa og çıkarmaz; Allah çok bağışlayıcı, çok esirgeyicidir.’ Müminler ancak, Allah’a ve Resu’lüne iman eden, sonra şüpheye düşmeyen, Allah yolunda malları ve canlarıyla cihat eden kimselerdir. İçleri dışları bir olanlar işte bunlardır.” Bu ayetlere göre Arap kabilelerinin uyarılmalarına sebep olan durum aşağıdakilerden hangisidir?

A) Allah’ın varlığını kalp ile tasdik etmiş olmaları
B) Dil ile ikrarın iman etmek için yeterli olduğunu düşünmeleri
C) Allah’a inandık dedikten sonra eski inançlarına geri dönmeleri
D) Müslümanların düşmanlarıyla işbirliği içinde olmaları
E) Hz. Peygamber’in iyi niyetini suiistimal etmeleri

  • Cevap: B

9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri 2. Ünite Çözümleri Sayfa 253

6. Delillere dayalı olmaksızın sadece çevrenin telkini ile meydana gelen ve kişinin İslam toplumunda doğup büyümüş olmasının tabii sonucu olarak gözüken imana taklidî iman denir. İslam âlimlerinin görüşlerine göre bu tür iman geçerlidir. Ancak bu imanın akli ve dinî delillerle kuvvetlendirilmesi gerekir. Çünkü taklidî imana sahip olan kişi küçük bir engel veya itirazla karşılaştığında şüpheye düşerek imanı sarsılabilir. Ayrıca taklidî iman yeterince bilgiye dayanmadığı için insanı taassuba ve bağnazlığa sürükleyebilir. Bu metne göre taklidî imanla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Müslüman kabul edilmek için yeterli görülür.
B) Oluşumunda çevresel faktörler etkilidir.
C) Araştırma ve sorgulama ile kazanılır.
D) Doğru bilgi zayıf yönlerini izale eder.
E) İmanın alt derecelerinden biridir.

  • Cevap: C

7. Belli bir konuda insanlar tarafından ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz bir gerçek olarak kabul edilmesi dogma olarak isimlendirilir. Dogmalarda insanlar veya belirli kurumlar tarafından belirlenen düşünce ve kabullerin başka insanlara dayatılması söz konusudur. İslam inanç esasları ise insan ürünü değil, vahiy kaynaklıdır. İnanan insanlar baskı ve zorlama altında olmaksızın dine gönülden bağlanırlar. Ayrıca İslam inanç esasları insan fıtratına uygundur. Bu nedenle anlaşılması kolaydır ve hakkında her türlü temellendirme, açıklama ve yorumlama yapılabilmektedir. Buna göre İslam inanç esasları hakkında aşağıda- kilerden hangisi ileri sürülemez?

A) Güvenilirdir.
B) Benimsenmesi kolaydır.
C) Dinin temelini oluştururlar.
D) İnanmada gönüllülük esastır.
E) Mezheplerin görüşleriyle şekillenmiştir.

  • Cevap: E

8. Hz. Muhammed (sav.) din hakkında “Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz. Müjdeleyiniz nefret ettirmeyiniz.” buyurmuştur. Çünkü dinin kolaylaştırılması onun insanlar tarafından daha istekli kabulünü sağlar. Peşinden gelen “Müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz.” emri ise baştaki emri tamamlar. Çünkü zorlaştıran nefret ettirir, nefret ettiren uzaklaştırır. Kolaylaştırmadan müjdelemek yoktur. Din konusunda insanın özgür bırakılması da insanın özgür iradesi ve aklına saygıyı ifade eder. Korkutarak iman ettirmek hiçbir peygamberin uyguladığı bir yöntem olmamıştır.
Buna göre aşağıdaki ayetlerlerden hangisi metinde anlatılan konuyla ilişkilendirilemez?

A) “…Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam’ı beğendim…”
(Mâide suresi, 3. ayet)
B) “O vakit, Allah’tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın, şayet kaba ve katı yürekli olsaydın, hiç şüphesiz etrafından dağılıp giderlerdi.”
(Âl-i İmrân suresi, 159. ayet)
C) “Artık sen öğüt ver, çünkü sen ancak bir uyarıcısın. Onlara egemen bir zorba değilsin.”
(Ğâşiye suresi, 21 ve 22. ayetler)
D) “Dinde zorlama yoktur. Artık olgunluk ile sapıklık birbirinden kesin olarak ayrılmıştır.”
(Bakara suresi, 256. ayet)
E) “…Eğer İslam’a girerlerse hidayete ermiş olurlar. Yok, eğer yüz çevirirlerse sana düşen şey ancak tebliğ etmektir…”
(Âl-i İmrân suresi, 20. ayet)

  • Cevap: A

9. İman, inancın manevi (kalbi) boyutu, İslam ise dışa yansıyan ameli boyutudur. Bu bağlamda inanan kişi imanını amel ile desteklemelidir. Metinde anlatılan duruma göre hareket eden bir kişiden aşağıdakilerin hangisini yapması beklenmez?

A) Birlik ve beraberlik ruhu taşıması
B) Haksızlıklara sabretmesi
C) Musibetlerden dersler çıkarması
D) Takva sahibi olması
E) Güzel ahlaklı olması

  • Cevap: B

9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri 2. Ünite Çözümleri Sayfa 254

10. Bir gün Hz. Peygamber sahabe ile beraber bulunduğu bir sırada, aniden yanlarına elbisesi bembeyaz, saçı simsiyah biri çıkageldi. Üzerinde yolculuk eseri görülmüyor, kimse de onu tanımıyordu. Doğruca Hz. Peygamber’in yanına oturdu ve dizlerini onun dizlerine dayadı, ellerini de uylukları üzerine koydu ve şu soruları sordu: (I) “—nedir?” Hz. Peygamber, “Allah’tan başka ilâh olmadığına, Muhammed’in de Allah’ın Resul’ü olduğuna şehadet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, orucunu tutman ve gücün yeterse Kâbe’yi hac etmendir.” buyurdu. O kişi,
‘Doğru söyledin.’ dedi. Ardından (II) “—nedir?” diye sordu. Resulullah, “Allah’a, Allah’ın meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe inanman, bir de kadere; hayrına şerrine inanmandır.” buyurdu. O kişi (yine) ‘Doğru söyledin.’ dedi. Ve tekrar sordu. (111) “—nedir?” Resulullah: “Allah’a onu görüyormuşsun gibi ibadet etmendir. Çünkü her ne kadar sen onu görmüyorsan da o seni muhakkak görür.” buyurdu. Bu metinde boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdaki kavramların hangileri getirilmelidir?

A) İman İslam Fıtrat
B) Tevhit İslam İhlas
C) İslam İman İhsan
D) İman Hanif İhsan
E) İslam İman İhlas

  • Cevap: C

11. Din vahiy yoluyla Allahtından bildirilen ilahi emirler ve kurallar bütünüdür. Hz. Âdem’den Hz. Muhammed’e (sav.) kadar bütün peygamberlerin getirdiği dinlerin ortak adı İslam’dır. Bütün peygamberler özü itibariyle aynı dini tebliğ etmişlerdir. Ancak önceki peygamberlere indirilen vahiyler insanların eliyle tahrif edilmiştir. Böylece Yahudilik, Hristiyanlık gibi yeni isimlendirmeler ortaya çıkmıştır. Bu parçaya göre aşağıdaki cümlelerden hangisi çıkarılamaz?

A) Hz. Muhammed (sav.) İslam’ın son peygamberidir.
B) Yahudilik ve Hıristiyanlık asılları itibariyle tevhit dinleridir.
C) Peygamberler gönderildikleri toplumların içinden çıkmıştır.
D) Vahiy bilgisi peygamberler aracılığı ile insanlara iletilmiştir.
E) Dinlerin farklı isimlerle anılmasının sebebi vahyin özünün değiştirilmesidir.

  • Cevap: C

12. İslam düşünce tarihinde amelin imanın bir parçası olduğu söylemini ilk defa Emeviler, ekonomik ve siyasi gerekçelerle uygulamaya koymuşlardır. Onlar, yeni Müslüman olan kişileri namaz kılmayı bilmediklerinden -iman ettiklerini söyleseler de- tam anlamıyla Müslüman saymıyorlardı. Bu nedenle Müslüman olmayanlardan alınan ve zekâta göre ağır olan cizye vergisini alıyorlardı. Yeni Müslüman olanlar arasında hoşnutsuzluğa neden olan bu uygulama Ömer b. Abdülaziz döneminde kaldırılmıştır. Bu metinden aşağıdaki yargıların hangisine ulaşılamaz?

A) Devletin uygulamaları inanan ve inanmayanlara göre farklılık göstermiştir.
B) Politik ve ekonomik gerekçeler dini düşünceler üzerinde etkili olmuştur.
C) Bu uygulamalar zamanla diğer mezheplerce de benimsenmiştir.
D) Bazı devlet yöneticileri dinin özünü kavrayamamıştır.
E) İnsanların İslam’a girme süreci sekteye uğramıştır.

  • Cevap: C

13. “Senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlere, ‘Şüphesiz, benden başka hiçbir ilah yoktur. Öyleyse bana ibadet edin.’ diye vahyetmişizdir.”
(Enbiyâ suresi, 25. ayet)
“(Resulüm!) Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir. Allah’ın yaratışında değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler.”
(Rûm suresi, 30. ayet)
Verilen ayetlerden hareketle,
I. Tüm peygamberler tevhit inancını tebliğle görevlendirilmiştir.
II. İnsan, Allah’ın emir ve yasaklarına inanmaya doğuştan yatkın yaratılmıştır.
III. Her insanın en başta gelen sorumluluğu, yaratıcısını tanımaya çalışmaktır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?

A) Yalnız I.
B) I ve II.
C) II ve III.
D) I ve III.
E) I, II ve III.

  • Cevap: E

9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri 2. Ünite Çözümleri Sayfa 255

14.
I. “…Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim. Size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam’ı seçtim…”
(Mâide suresi, 3. ayet)
II. “Kim İslam’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.”
(Âl-i İmrân suresi, 85. ayet)
III. “Allah kimin gönlünü İslam’a açmışsa o, Rabb’inden gelen bir aydınlık içinde olmaz mı? Allah’ı anma konusunda kalpleri katılaşmış olanlara ise çok yazık! Onlar apaçık bir sapkınlık içindedirler.”
(Zümer suresi, 22. ayet)
Numaralanmış ayetlerden hangilerinde “İslam” kelimesi aynı anlamda kullanılmıştır?

A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) I ve II.
D) II ve III.
E) I, II ve III.

  • Cevap: C

15. • “Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah ile peygamberlerini birbirinden ayırmak isteyenler, ‘Bir kısmına inanırız ama bir kısmına inanmayız.’ diyenler ve bunlar arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu, işte gerçek kâfirler bunlardır ve biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” (Nisâ suresi, 150 ve 151. ayetler)
• “Senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlere, ‘Şüphesiz, benden başka hiçbir ilah yoktur. Öyleyse bana ibadet edin.’ diye vahyetmişizdir.” (Enbiyâ suresi, 25. ayet)
Bu ayetlere göre İslam inanç esaslarının,
I. Değişmez ve sabittir.
II. Parçalanamaz bir bütündür.
III. Temeli tevhit inancına dayanmaktadır.
özelliklerinden hangileriyle ilişkilendirilebilir?

A) Yalnız I
B) I ve II
D) II ve III.
C) I ve III.
E) I, II ve III.

  • Cevap: E

16. • “Ey Resul! Kalpleri iman etmediği halde ağızlarıyla ‘inandık’ diyen kimselerin hali seni üzmesin…”
(Mâide suresi, 41. ayet)
• “İnsanlardan bazıları da vardır ki inanmadıkları halde ‘Allah’a ve ahiret gününe inandık.’ derler.” (Bakara suresi, 8. ayet)
Bu ayetlerde söz edilen kişi için kullanılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A) Müslüman
B) Mümin
C) Müşrik
D) Münafık
E) Kâfir

  • Cevap: D

17. İmanın dünyada hür iradeye dayalı bir tercih olması, baskı, tehdit veya ye’s (ümitsizlik) durumunda gerçekleşmemesi gerekir. Bu parçadaki altı çizili yer ile aşağıdaki ayetlerin hangisi anlamca örtüşür?

A) “.Yoksa siz kitabın bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? İçinizden bu şekilde davranan birinin dünya hayatındaki cezası ancak rezil rüsvâ olmaktır; …”
(Bakara suresi, 85. ayet)
B) “Ama azabımızı gördüklerinde artık inanmaları kendilerine fayda vermeyecektir; Allah’ın, kulları hakkında öteden beri uygulanan yasası böyledir. İşte o zaman artık inkârcılar hüsrana uğramışlardır.”
(Mü’min suresi, 85. ayet)
C) “Siz ona inanın veya inanmayın, şu bir gerçektir ki, bundan önce kendilerine ilim verilen kimselere (Hakk’ın kelâmı) okununca derhal yüzüstü secdeye kapanırlar.”
(İsrâ suresi,107. ayet)
D) “Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı kesinlikle yerin göğün düzeni bozulurdu. Demek ki arşın Rabb’i olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir.”
(Enbiyâ suresi, 22. ayet)
E) “Şüphesiz bunlar bir öğüttür; artık dileyen Rabb’ine ulaştıracak bir yol tutar.”
(Müzzemmil suresi,19. ayet)

  • Cevap: B

9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri 2. Ünite Çözümleri Sayfa 256

18. İslam’ın özü; samimiyet, içtenlik ve Allah rızasına dayanır. Bu nedenle İslam’a inanıp inanmamak kişinin kendi tercih ve sorumluluğundadır. Buna göre aşağıdaki ayetlerin hangisi metindeki durum ile ilişkilendirilemez?

A) “…Artık kim doğru yolu tutarsa kendi lehine bu yolu seçmiş, kim de saparsa kendi aleyhine sapmış olur. Ben sizin adınıza hareket edecek değilim.”
(Yûnus suresi, 108. ayet)
B) “Artık bundan sonra kim Allah’a karşı yalan uydurursa işte onlar zalimlerin ta kendileridir.”
(Âl-i İmrân suresi, 94. ayet)
C) “Bu (din), Rabb’inin dosdoğru yoludur. Biz öğüt alacak bir kavim için ayetleri ayrıntılı olarak açıkladık.”
(En’âm suresi, 126. ayet)
D) “Ve de ki: Gerçek, Rabb’inizden gelendir. Artık dileyen iman etsin dileyen inkâr etsin…”
(Kehf suresi, 29. ayet)
E) “Şüphesiz bunlar bir öğüttür; artık dileyen Rabb’ine ulaştıracak bir yol tutar.”
(Müzzemmil suresi,19. ayet)

  • Cevap: B

19. Hz. İbrahim kavmine şöyle seslendi: “… Ey kavmim! Ben sizin (Allah’a) ortak koştuğunuz şeylerden uzağım. Doğrusu ben yüzümü, gökleri ve yeri yaratana, doğruya yönelerek çevirdim, ben ortak koşanlardan değilim.” (En’âm suresi, 78 ve 79. ayetler) Bu ayetlerde Hz. İbrahim inanç konusunda kavmi- nin hangi tutumuna karşı çıkmaktadır?

A) Şirk
B) Riya
C) Fısk
D) Nifak
E) Küfür

  • Cevap: A

20. “Din; akıl sahiplerini kendi iradeleriyle, peygamberin bildirdiği gerçekleri benimsemeye çağıran ilâhî bir kanundur.” Şerif Cürcânî’nin din tanımında aşağıdaki kavramlardan hangisine ulaşılamaz?

A) Tercih
B) Resul
C) Vahiy
D) Tebliğ
E) Zaman

  • Cevap: E

21.
I. İnsanın yaratılışına uygun olarak Allah’a inanmaya yatkın halde olmasına denir.
II. Batıldan yüz çevirip yalnız bir Allah’a yönelen, doğruya ve hakka bağlanan, gerçeğe dönen kişi demektir.
III. Diliyle Müslüman olduğunu söyleyip kalbiyle inanmayan kişi demektir.
IV. Akıl sahiplerini peygamberlerin bildirdiği şeyleri kabule çağıran ilahi bir kanundur.
Tanımları verilen kavramlar aşağıdakilerden hangisinde sırasıyla verilmiştir?

A) Fıtrat Hanif Münafık Din
B) Münafık Fıtrat Din Hanif
C) Fıtrat Din Hanif Münaf
D) Din Hanif Münafık Fıtrat
E) Hanif Münafık Fıtrat Din

  • Cevap: A

22.
• “Her doğan çocuk fıtrat üzere doğar.” (Hadis-i şerif)
• “Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir. Allah’ın yaratışında değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler.” (Rûm suresi, 30. ayet)
Bu hadis ve ayette insanla ilgili aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?

A) Günahsız yaratıldığı
B) Doğruyu bulabileceği
C) Rehberliğe muhtaç olduğu
D) Seçme özgürlüğü ile yaratıldığı
E) İslam’ın, insanın doğasına uygunluğu

  • Cevap: E

9. Sınıf Din Kültürü Tekrar Testleri 2. Ünite Çözümleri Sayfa 257

23. “De ki: ‘Ey kitap ehli! Bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin: Yalnız Allah’a ibadet edelim. Ona hiçbir şeyi ortak
koşmayalım. Allah’ı bırakıp da kimimiz kimimizi ilah edinmesin.’ Eğer onlar yine yüz çevirirlerse, deyin ki: ‘Şahit olun, biz Müslümanlarız.’”
“(İbrahim şöyle dedi) Ben, onun birliğine inanarak yüzümü, gökleri ve yeri yoktan yaratan Allah’a çevirdim ve ben müşriklerden değilim.”
Bu ayetlerde;
I. dinin temelinde tevhidin yer alması,
II. ilahi dinlerin ortak ahlaki değerler bildirmesi,
III. peygamberlerin aynı inanç ilkelerini getirmesi
durumlarından hangilerinin örneği görülmektedir?

A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) I ve III.
D) II ve III.
E) I, II ve III.

  • Cevap: C

24. Aşağıda verilen ayetlerin hangisinde din kelimesi “kural” anlamında kullanılmıştır?

A) “Dağlar gibi dalgalar onları kuşattığı zaman, dini tamamen Allah’a has kılarak (ihlâsla) ona yalvarırlar. Allah onları karaya çıkararak kurtardığı vakit içlerinden bir kısmı orta yolu tutar. Zaten bizim ayetlerimizi, ancak nankör hainler bilerek inkâr eder.”
B) “Onlar Allah’ın dininden başkasını mı arıyorlar! Oysa göklerde olanlar da yer de olanlar da isteyerek veya istemeyerek hep ona boyun eğmişlerdir ve ona döndürüleceklerdir.”
D) “…İşte biz Yusuf’a böyle bir tedbiri öğrettik, yoksa Allah dileyip bunu öğretmeseydi kralın dinine göre kardeşini alıkoyamazdı…”
E) “Din günü hatalarımı bağışlayacağını umduğum yine odur.

  • Cevap: D

9. Sınıf Tekrar Testleri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Çözümleri ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!