Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
Sosyoloji Ders Kitabı Tuna Yayınları

Sosyoloji Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayınları Sayfa 28

Sosyoloji Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Tuna Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

Sosyoloji Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayınları Sayfa 28

Türkiye’de sosyoloji çalışmalarına katkıları bulunan ve isimleri aşağıda verilen sosyologlardan üçünün çalışmalarını ve sosyolojiye katkılarını araştırınız. Çalışmanızla ilgili bir sunum hazırlayarak sınıfınızda sununuz.

  • Cevap:

HİLMİ ZİYA ÜLKEN

Hilmi Ziya Ülken XX. yüzyılın 30. yıllarından Türk tefekkürü, düşüncesi hakkında araştırma yapmaya başlamış, iki ciltlik “Türk tefekkürü tarihi” kitabını yazmıştır. O, bu kitabı Galatasaray Lisesi’nde hocalık yaparken kaleme alarak yayımlatır. Alim bu konuyu bir fen gibi de tedris etmiştir.

Filozofun yaratıcılığında önemli yer tutan “Türk tefekkürü tarihi” kitabı yazarına şöhret kazandırmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk kitabı yüksek değerlendirmiş, Hilmi Ziya Ülken’le görüşmüştür.

Hilmi Ziya Ülken’in felsefe tarihindeki önemli hizmetlerinden biri, İslam aleminin felsefesini, düşüncesini sistemli bir şekilde araştırmıştır.

Dante (1265-1321) “İlahi komedya” poemasında Muhammed’e ve Ali’ye olumsuz tutum beslemiş, onları poemanın, “Cehennem” bölümünde suçlu olarak göstermiştir. Hilmi Ziya Ülken Dante’nin Muhammed’e yaklaşımı meselesi hakkında yazarken, poemanın fikir kaynaklarını de kaydetmiştir. Alim yazıyor: “Dante ‘İlahi Komedi’nın (‘La Divina Commedia’) Cehennem (Inferno) kısmında Muhammed’i yer altının sekizinci katında oldukça saygısız bir ifade ile tarif ediyor. Oysa, Palakios bu eser hakkında yaptığı tetkiklerinde Dante’nin konuyu, içerik tarzını, manevi miraç fikrini tamamen İbn Arabi’ye borçlu olduğunu göstermiştir.”

Hilmi Ziya Ülken Dante’nin İslam’daki Yaratış ve Ahiret (Mebde ve Mead) görüşmesinden ve başlıca İbn Arabî’nin “Fütuhat el-Mekkiyye” sinden yararlandığını bildirmiştir.

  • Umumi İçtimaiyat (1931)
  • Aşk Ahlakı (1931)
  • Türk Tefekkürü Tarihi (1933-1934)
  • İnsanî Vatanperverlik (1933)
  • Türk Filozofları Antolojisi (1935)
  • Türk Mistisizmini Tedkike Giriş (1935)
  • İçtimai Doktrinler Tarihi (1940)
  • Ziya Gökalp (1942)
  • Dini Sosyoloji (1943)
  • Şeytanla Konuşmalar (1943)
  • Yahudi Meselesi (1944)
  • İslam Düşüncesi (1946)
  • Ahlak (1946)
  • Millet ve Tarih Şuuru (1948)
  • Sosyolojinin Problemleri (1953)
  • Veraset ve Cemiyet (1957)
  • Tarihî Maddeciliğe Reddiye (1958)
  • Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi (1966)
  • Eğitim Felsefesi (1968)
  • İslam Felsefesi (1969)
  • Varlık ve Oluş (1969)
  • Bilgi ve Değer.
  • Ruh ve Beden Meselesi .
  • Toplum Yapısı ve Soyaçekme

PRENS SABAHATTTİN

Prens Sabahattin, kendisi gibi ilk Türk sosyologlarından olan ve Durkheimci toplum görüşünü benimseyen Ziya Gökalp’in merkeziyetçi fikirlerinin aksine adem-i merkeziyetçi bir anlayışla ferdin görüş ve davranışlarını ve kişisel hürriyeti toplumsal menfaatin önünde tutmuş ve Türk sosyolojisinin iki ana geleneğinden birisinin öncüsü olmuştur.

  • Türkiye Nasıl Kurtarılabilir?
  • Teşebbüs-ü Şahsi ve Tevsi-i Mezuniyet Hakkında Bir İzah
  • Teşebbüs-ü Şahsi ve Adem-i Merkeziyet Hakkında İkinci Bir İzah
  • İttihat ve Terakki Cemiyetine Açık Mektuplar
  • Mesleğimiz Hakkında Üçüncü ve Son Bir İzah

NİYAZİ BERKES

Özellikle Türkiye’nin Osmanlı İmparatorluğu döneminden günümüze dek geçirdiği değişimler üzerine araştırmalar ve bunlara ek olarak da kuramsal toplumbilim çalışmaları yaptı. Gelenekselliğin değişmemek olduğunu belirten Berkes, gelenekselliğe hiçbir yeniliğe yer olmadığını savunur. Osmanlı Devleti’nde yeniçerilerin dönüşümünü ve Osmanlı’ya etkilerini sosyolojik olarak açıklamaya çalışmıştır. Sekülerleşmenin birinci adımı olarak Tanzimat’tan bahseder. Ekonomik başarısızlığın hukuki başarısızlığa neden olduğunu belirtir. 1942’de yazdığı Bazı Ankara Köyleri Üzerine Araştırma adlı alan çalışması toplumbilim alanında Türkiye’de yayımlanan ilk monografilerden biridir.

  • Propaganda Nedir? (1942)
  • Siyasi Partiler (1964)
  • Türkiye’ de Çağdaşlaşma (The Development of Secularism in Turkey, 1964)
  • Batıcılık, Ulusçuluk ve Toplumsal Devrimler (1965)
  • Arap Dünyasında İslamiyet, Milliyetçilik ve Sosyalizm (1969)
  • Türkiye İktisat Tarihi Cilt 1, Cilt 2 (1969,1970)
  • Türk Düşününde Batı Sorunu (1975)
  • Atatürk ve Devrimler (1982)
  • Teokrasi ve Laiklik (1984)

Sosyoloji Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 28 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!