Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları TIKLAYINIZ
Şiir

Yıkılma Sakın Şiir İncelemesi

Yıkılma Sakın Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları Ataol Behramoğlu

Yıkılma Sakın Şiir TahliliYıkılma Sakın Şiir İncelemesi

Nazım Biçimi: Serbest Şiir

Nazım Birimi: Bent.

Birim Sayısı: 7 Bentten oluşmaktadır.

Ölçü: Serbest Ölçü kullanılmıştır.

Ahenk Unsurları:  Ahenk ses tekrarları, kafiye ve rediflerle sağlanmıştır.

Kafiye ve Redifler:

  • Kadından / andıran: an’lar tam kafiye.
  • Olmak / olarak: ak’lar tam kafiye.
  • Aklına / uzakta: a’lar yarım kafiye.
  • Adımları/ düşmanı/kavganı: ı’lar yarım kafiye.
  • Kadından / arındıran : an’lar tam kafiye
  • Gençliğini / düşün ki / gibi: i’ler yarım kafiye

Söz Sanatları:

  • Kapatıldığın dört duvar arasında: Dolaylama sanatı. Dört duvar ile aslında hapishane kastedilmektedir…
  • Kalmıştır yüzlerce yıl uzakta: Abartma sanatı vardır. Mesafenin yüzyıllarla ölçülmesi vardır.
  • Acı, zehir zemberek bir hüzün: Somutlama vardır. Hüzün kelimesi acı denilerek somutlaştırılmıştır.
  • Bir umut ateşi gibi parlayan zindanlarda: Benzetme sanatı vardır. Umut ateşe benzetilmiştir.
  • Dağlar dilsizdir yalçındır / Ve dağlar, ıssız tarlalar başladı mı: Kişileştirme sanatı vardır. Dağlar ve tarlalar insan gibi anlatılmıştır.

Dil: Şiir döneminin özelliklerini yansıtmaktadır. Şair zengin bir hayal dünyası ve kelimeleri imaj anlamında zorlayan bir yapıdadır. Şairin duygu dünyası sade bir dil ile okurla buluşur.

Tema:  Mücadele azmi ve hiçbir zorluklardan yılmama.

Gelenek: Toplumcu gerçekçi şiir geleneğinden gelen Behramoğlu, bu şiirinde bu geleneğin izlerini yansıtır. Toplumsal sorunlar ve gitme duygusu bu şiirde ağır basar.

Şiir ve Şair: Güçlü bir kaleme sahip olan şair Ataol Behramoğlu günümüzün de yaşayan en önemli şairidir. Şair bu şiirinde ne yaşanırsa yaşansın insanın umutsuzluğa kapılmaması gerektiğini ve hiçbir zaman doğru bildiği yoldan dönmemesini aktarır okura. Mücadele azmi hissi kuvvetlice bu şiirde yer edinmiştir kendisine.

Ses Olayları:

  • Uzakta: Uzak-da= uzakta: d sesi t sesine dönüşmüştür. Ünsüz sertleşmesi vardır.
  • Sevdiğin: Sevdik-in= sevdiğin. k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • Kapatıldığın: k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Kapatıl-dık-ın= kapatıldığın. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • Öpüştüğün: öpüştük-ün= öpüştüğün. k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • Kalbinden: kalp-inde= kalbinde. P sesi B sesine dönüşmüştür. Ünlü yumuşaması ses olayı vardır.
  • Zulme: zulüm-e= zulme. Ü sesi düşmüştür. Ünlü düşmesi ses olayı vardır.
  • Zorbalığa: k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Zorbalık-a= zorbalığa. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • Kaçağa: kaçak-a= kaçağa. k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • Bağrında: bağır- ında= bağrında. I sesi düşmüştür. Ünlü düşmesi ses olayı vardır.

“Ataol Behramoğlu Yıkılma Sakın” Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz. 

Bu içeriğe emoji ile tepki ver

İlgili Yazılar

One Comment

YORUM YAPMAK İSTER MİSİN?
**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!

Close