Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri (Sözel)

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Cevapları Sayfa 154 (Sözel)

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Sayfa 154 Cevapları (Sözel) Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri Cevapları Sayfa 154 (Sözel)

7. Felsefe tarihinde pek çok filozof, töz problemiyle ilgilenmiştir. Leibniz cevherlerin sonsuz sayıda, her biri bölünemez bir “monad”; yani bir “birlik”ten oluştuğunu düşünmektedir. Demokritos’un söylediğinin tersine, cevherin etkinliğini ve gücünü, maddi bir şey olarak değil, maddi olmayan bir şey olarak düşünmüştür. Descartes ise varlığın “ruh-beden” olmak üzere iki, Spinoza ise “bir” cevherden oluştuğunu ifade etmektedir. Parçada anlatılan görüşlerin ortak problemi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Varlığın özünde madde olup olmaması
B) Tözün nitelik ve niceliğinin ne olduğu
C) Cevherin mahiyetinin anlaşılamaması
D) Varlığın somut ya da soyut olması
E) Cevherin niteliği ve sayısının değişmemesi

  • Cevap: B

8. Berkeley görünüş ve gerçeklik ikilemi sorununu ele aldığında, varlığı algı yoluyla temellendirmek istemiştir. Dış dünyanın gerçekliğini zihin tarafından algılamayla temellendiren Berkeley için duyum ve deneyim dışında bir hakikatten söz edilemez. Ancak Berkeley’in aksini savunan görüşün argümanına bakılırsa “benim göremiyor olduğum şeylerin var olma ve olmama olasılığı, aslında aynı doğruluk değerine sahiptir.” Bu durumda tek tip bakış açılarından kaçınmak gerekir. Bu parçada Berkeley’e yapılan eleştiri aşağıdakilerden hangisidir?

A) Tek gerçekliğin ideal varlıklar olması
B) Gerçekliğin, salt algıya dayandırılarak açıklanması
C) Görünen ve gerçeklik ikileminin zihinsel bir yanılgı olması
D) Dış dünyanın gerçekliğinin reddedilememesi
E) Gerçeği algıya dayandıranların, metafiziği reddetmemesi

  • Cevap: B

9. Felsefe öğretmeni Nejla Hanım ahlak felsefesi dersinde sınıfa bir soru yöneltmiş ve Ahmet ile Hülya’dan aşağıdaki cevapları almıştır.
Ahmet: Ahlak insanın ortaya koyduğu bir ürün değildir. Doğaüstü bir güç tarafından belirlenmiştir.
Hülya: Bence ahlak insan zihninin bir ürünüdür.
Bu cevaplara göre, öğretmenin sorusunun aşağıda- kilerden hangisi olduğu söylenebilir?

A) Ahlakın kaynağı nedir?
B) Ahlaki eylemlerin amacı nedir?
C) Evrensel ahlak yasaları mümkün müdür?
D) İnsan ahlaki eylemde bulunurken özgür müdür?
E) Bütün insanlar için ortak bir iyi ve kötü var mıdır?

  • Cevap: A

10. 20. yüzyılda etik, “iyi”, “doğru”, “ödev” gibi kavramların ne anlama geldiğinin gösterilmesi ve “neden yalan söylememem gerekir?”, “niçin ahlaklı olmalıyım?” türünden soruların temellendirilmesiyle yetinirken, günümüzde özellikle teknoloji alanında yaşanan hızlı değişim, sadece doğada değil, bizim yaşamımızda ve gelecek nesiller üzerinde de çeşitli tahribatlara yol açmaktadır. Bu nedenle günümüz etiği sadece teorik tartışmalar yapmakla kalmayıp insanın ve doğanın karşı karşıya kaldığı sorunlarla ilgili çözüm üretmek üzerine de çalışmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bu durumun sonucu olarak gösterilebilir?

A) İnsan merkezli bakış açısı gelişmiştir.
B) Uygulamalı etik ve alanlarının önemi giderek artmıştır.
C) Etik, ahlaki eylemin amacı nedir? sorusu ile kendini sınırlamıştır.
D) İnsanın doğaya egemen olması gerektiği görüşü pekişmiştir.
E) Teknolojik gelişmelerin her durumda desteklenmesi gerektiği anlaşılmıştır.

  • Cevap: B

11. “İnsan yalnızca evrenin bir unsuru, bütün tarafından belirlenmiş doğanın küçük bir parçası, evren makinesi içinde basit bir dişlidir.” diyen bir düşünürün görüşleri aşağıdaki yargılardan hangisi ile çelişir?

A) Ahlaki özgürlükten söz edemeyiz.
B) Evren mekanik ve bilimsel yasalara göre işlemektedir.
C) Ahlaki kararlar insan iradesinin dışındaki nedenlere bağlıdır.
D) İnsan doğal, toplumsal ve psikolojik olarak belirlenmiştir.
E) İnsan ahlaki eylemde bulunurken kendi iradesi ile hareket eder.

  • Cevap: E

12. Sokrates’in Menon diyaloğundaki ünlü çıkarımı şöyledir: Öncül 1: Kötü biri, zarar vermeye eğilimlidir.
Öncül 2: Hiç kimse isteyerek başkalarını zarar vermeye eğilimli kılmaz.
Sonuç: Hiç kimse, birini isteyerek kötü insan hâline dönüştürmez.
Bu çıkarımdaki argüman aşağıdaki hangi şekilde değerlendirilemez?

A) Kötülük, zarar vermeye eğilimlidir.
B) Kimse isteyerek yanlış yapmaz.
C) Bir kişi diğerine farkına varmadan zarar verebilir.
D) Hiç kimse kötü değildir.
E) Kötülük bilgi eksikliğinden kaynaklanır.

  • Cevap: D

10. Sınıf Kazanım Kavrama Testleri (Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce) Sayfa 154 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!