Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
Sosyoloji Ders Kitabı Meb Yayınları

Sosyoloji Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 169

Sosyoloji Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Meb Yayınları‘na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

Sosyoloji Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 169

Türkiye’de ise laiklik bir devlet politikası olarak yürürlüğe girdi. Ancak laikliğin, politik ilke olmanın yanı sıra toplumun Batılılaşması yolunda bir araç olarak kullanıldığı da olmuştur. Ba- tı’da ekonomik devrime paralel olarak ortaya çıkmış olan laikliğe, Türkiye’de iki yüz yıl sonra Kurtuluş Savaşı’nın ardından bir devrimle geçilmiştir.
Türkiye’de laikliğin gelişiminde üç önemli dönüm noktası vardır.

– 1924’te hilafetin kaldırılması
– 1928’de resmî dini içeren hükmün kaldırılması
– 1937’de laiklik ilkesinin anayasal ilke hâline gelişi

SORULAR

1. Bir devletin laik olabilmesi için gerekli koşullar nelerdir?

  • Cevap: Devlette dinin ön planda olduğu yargılama gruplarını ortadan kaldırmak, dinle ilgili kanun ve kuralları yasadan çıkarmak ve topluma dinin yasal hiçbir artı eksisinin olmadığını anlatmak.

2. Laik bir siyasal düzende din-devlet ilişkileri nasıl olmalıdır?

  • Cevap: Din üzerinden toplum manipüle edilmemeli, yasalarda asla ama asla inanç kültürünü barındıran kanunlar yürütülmemeli, inanç ve din sadece bireyin vicdanına bırakılmalı.

3. Sizce din, vicdan ve fikir hürriyetini bir arada yaşatabilmek için toplumda nasıl bir tutum geliştirmek gerekir?

  • Cevap: Bireylerin özgürlüğü benimsemesi ve yasal hiçbir yolla korkutulmaması gerek. İnançların kişiye özel olduğunu aşılamak, devletin bu kurallarla yürütülmediğini sık sık hatırlatan tutumlar geliştirilmelidir.

HATIRLATMA

“Türkiye’de Laiklik” etkinliği çerçevesinde hazırladığınız raporları sununuz.

  • Cevap: Türkiye’nin laik bir devlet olarak doğuşunun ilk aşaması olarak kabul edilebilecek halifelik makamının ve Şer’iye (Din İşleri) ve Evkaf (Vakıflar) Vekâleti’nin 1921 tarihli Teşkilat-ı Esasiye isimli anayasası ile kaldırılmasından sonra, diğer pek çok reformun temeli olma niteliği kazandı. Devlet ve din işlerinin tam ayrımı, 5 Şubat 1937 tarihinde Türk Anayasasına dahil edilerek laiklik devrimi anayasal gelişimini kazandı.

Saltanat rejiminin kaldırılması, 1 Kasım 1922.
Yeni Türk Devleti’nin cumhuriyet olarak ilanı, 29 Ekim 1923.
Halifelik makamının kaldırılması, 3 Mart 1924.
Dinsel eğitim sisteminin kaldırılması ve ulusal eğitim sistemine giriş, 3 Mart 1924.
Dinsel mahkemelerin kapatılması, 1924-1937.
Başta Türk Medeni Kanunu ve Türk Ceza Kanunu’nun kabul edilerek yasaların laik devlet yapısına dönüştürülmesi, 1924-1937.
Şapka ve Kıyafet Devrimi, 25 Kasım 1925.
Mezhep yanlısı manastır ve derviş localarının kapanması, 30 Kasım 1925.
Uluslararası ölçü, saat ve takvime geçilmesi, 1925-1931.
Cinsiyetler arası eşitliği tanıma, 1926-1931.
Yeni Türk alfabesine geçiş, 1 Kasım 1928.
Soyadı Kanunu, 21 Haziran 1934.
Lakap ve takma adların kaldırılması, 26 Kasım 1934.
Laiklik ilkesinin anayasaya girişi, 5 Şubat 1937.

Sosyoloji Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 169 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

2024 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
0
happy
0
clap
0
love
0
confused
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!